Gå til innhold

AC pumpe D2


Oskarsaelid

Anbefalte innlegg

Er dette lyden av gåent lager i ac-pumpa?

 

Da jeg byttet om til de fancy blå slangene blåste jeg litt rent og ut av undersiden av hjulet der stod det en svart sky ut når jeg blåste.

 

Hvis jeg setter slangen på sauefettet rett inn under på baksiden av hjulet, endrer lyden seg når jeg sprayer og det høres utvsom ting gpr en del lettere der.

BD604C7D-3406-4CA5-AD79-8C0C298E36DB.MOV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen folkents.

 

Good news everyone, lageret er i orden!

 

MEN etter å ha demontert drivhjul, clutch og lager fant vi ut at feilen lå i ett mekanisk brudd i den dingsen som går inn i lageret.

 

Markert i rød ring på bildet og litt nærmere på det andre bildet.

 

Er det noen som har noen tanker om hvor i alle dager jeg kan få tak i en sånn sak? 

Eventuelt hva det heter?

E8ADB353-0313-4875-82DB-D3670C86EF6B.jpeg

8760BE7E-B660-41B6-B2F9-0DDDBFC586CE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ha byttet komplett men da må jeg bruke mellom ett og fire tusen på selve pumpa før jeg må få et verksted til å tømme den for ac-væske og da kan jeg like greit be de bytte alt og fylle igjen.

Alt er jo i orden så blir høl i huggu å bytte alt. Alt utenom den sirkelsaken som holder lageret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...