Land Rover for alle penga Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Hei! Jeg skal sette Defender aksler på en seriebil. Har brakkettene som skal sveises på Defender akslingene. Og der stopper det. Skal beholde parabell fjærene. Noen som har gjort dette. Har noe skisser på hvordan det gjøres? Evt mulig og få fysisk hjelp av noen i region Øst? Takker for tips, råd og alt Mvh Mikal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Jeg har det på min, bak går det fint på 109" hvor fjærene sitter utenpå ramma. Foran kommer fjæra veldig nær diffen så det innerste drabandet kommer litt oppå. Kan ta et par bilder i morgen. Jeg kjøpte bilen sånn men det er jo i utgangspunktet bare å fjerne alt av braketter på akslingene og montere sammen på bilen uten å sveise før du er helt fornøyd med castervinkel og lik bredde på begge sider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Den dagen bilen kommer ut for en kontrollør som kan dette er det slutt,er jeg redd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 (endret) Min er godkjent med akslingene. Er ikke helt fornøyd med hvordan det ser ut men har ingen god løsning på det enda. Ble for mye motlys pga snøen så de andre bildene ble bare tull Endret 10. mars 2018 av Jari Fjernet et dobbelt bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 (endret) Hvor mye måtte du klosse opp under for å løfte nok til å få klaring på paralellstaget? Hvordan målte du caster før du sveisa på klossene? Endret 10. mars 2018 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Jeg kjøpte bilen sånn av LR80. Caster tror jeg ikke det var så jeg satt inn 3 graders shims og da subber paralellstaget ved full utfjæring så de må av igjen. Jeg kan måle klossene etterpå. Kan måle Caster en dag også men det blir etter påske engang, har utstyr på jobben til det, men vi bygger om på jobben så det er lite tid til private ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Høyden på klossen er greit å vite. Casteren må bli som opprinnelig, så du trenger ikke måle den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 2 cm, tror det er originale seriebilklosser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
paul hofseth Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 En gang tidlig på 1990tallet skiftet vi like godt til galvanisert RRclassic ramme med spiralfjærer sammen med (gamle) RR akslinger , den gamle rammen nærmet seg knekketilstand, og vi ville ha bremser som ville virke tiltross for nedsenking i vann. Trommelbremsene hadde en tendens til å trenge lang tid for å tørke før de virket når de hadde badet, ikke særlig trafikksikkert. Resten ble beholdt som originalt SII. Null kunnskap om behovet for å søke på forhåmd, så det ble en lang korrespondanse med myndighetene som tilslutt innså at dette var en nødvendig modifikasjon av sikkerhetshensyn, ikke en nyoppbygging for "lukrativt" videresalg. Nå noen tiår senere, viser det seg fortsatt som en god modifikasjon. (Ellers naturligvis endelrutinemessig utskiftning siden 1959: ledninger, lys, brytere, innmat i motor og girkasse, en rusten dør-ramme, "musepels" i vinduskanaler osv. ) Siden akslingene allikevel skal skiftes og bilen dermed slutter å være original bør vel galvanisert ramme og ny fjæring vurderes fremfor å flikke på gammel rust. Regelverket kan vel ikke ha blitt så mye strengere? p. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himat Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 6 timer siden, paul hofseth skrev: Siden akslingene allikevel skal skiftes og bilen dermed slutter å være original bør vel galvanisert ramme og ny fjæring vurderes fremfor å flikke på gammel rust. Regelverket kan vel ikke ha blitt så mye strengere? p. Ja og nei til strengare regelverk. Vegvesenet har kanskje ikkje blitt vanskelegare, finansdepartemanget har blitt vanskelegare. Det har kome ein regel om kor mykje nye delar ein bil kan få før det blir regna som avgiftspliktig oppbygging og ikkje reperasjon. Det var finansdepartemanget og ikkje vegvesenet. Tolkinga har då blitt at delane må vere eksakt like, eg tippar det og er finansdepartemanget og ikkje vegvesent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.