Gå til innhold

Felger/dekk Discovery 4


vebjornu

Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe felger og dekk for fjellkjøring, til Discovery 4. Ønsker da i utgangspunktet så små felger og så store dekk som mulig. Har noen erfaring med hvor små felger som går over bremsene, og hvor store dekk man da kan montere uten at det subber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" som står på D3 vil neppe passe, med mindre du - som pickup sier - har 2,7 tdv6 med litt mindre bremser.

 

Felgene som Evo16v linker til vil passe også på 3.0 literen.

 

Edit: Og selv med Compomotive sine felger så blir det sabla trangt mellom felg og kalipper. Blir ikke mange millimeter med klaring. :)

 

 

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg researcher samme problematikk selv @vebjornu og det er vanskelig å bli helt klok.
Regner med jeg kommer til å bestille meg de nevnte Compomotive felgene, men dekkstørrelsen er jeg usikker på.
Vet ikke om du skal heve bilen din, og hvor lovlig du vil være med tanke på rulleomkrets +/- maks 5% i forhold til originalt, og subbing etc?

 

Han her har laget en oversikt over størrelser og har noen anbefalinger: http://johnsonrods.com/johnson_rods_3_004.htm

Og hvis man sjekker denne fyren så setter han på 275/65R18 dekk, og de er alt for store før han monterer hevesett.

Og de subber etter at han hever bilen også: 

Jeg vurderer 265/65R18 som jeg mistenker blir litt store, eller 265/60R18 som helt sikkert passer.

 

Men 285/60R18 er også en mulighet :)

Vanskelig å bestemme seg når man ikke vet hvordan de forskjellige passer. Ingen som har erfaring?

Endret av CSSGT
Glemte link...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
6 timer siden, CSSGT skrev:

Sikkert for sent nå @vebjornu, men til andre som eventuelt lurer så er jeg veldig fornøyd med det ovennevnte settet fra prospeed group, med 265/65R18.

Har ikke lagt merke til noe subbing og ser veldig bra ut B)

InkedIMG_20180415_231055_LI.jpg

Hva ble prisen for den felg/dekkpakken der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mrxman Felger & dekk montert og balansert, pluss lift rods (som jeg tok med bare i tilfelle jeg skulle få lyst til å heve litt), kom på GBP 1 666,67.

I tillegg kom frakt på GBP 330 og avgifter inn til Norge på NOK 4 917,-
Så med dagens kurs rundet av til 10,1 NOK/GBP blir det ganske nøyaktig 25 000,- norske, alt inkludert.

Fikk god behandling av folka hos Prospeed før og underveis også.
Raske til å svare på spørsmålene jeg hadde før jeg bestilte, samt at de var raske til å behandle ordren og de kontaktet meg underveis for å sjekke om jeg ville ha dekkene montert med skriften på utsiden eller innsiden. Tommel opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...