Tovp Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Hei. Jeg startet bilen en morgen, og den var helt kraftløs og ikke mulig å kjøre i det hele tatt. Jeg misstenker lavtrykks eller høytrykkspumpen, men siden dette ikke er billige deler kunne jeg tenkt meg å være litt sikrere før jeg bestiller deler unødvendig. Jeg tok en video av trykket og strømtrekket til lavtrykkspumpen. Og det ser bra ut til jeg starter motoren: https://youtu.be/Zk5fXCsZGhE - Vrir tenningen til ON. - Starter motoren - Prøver å ruse motoren (får ikke mere enn 2000rpm). Hvis jeg kobler fra manometeret og stikker slangen i en flaske, klarer den å fylle en halv liter på ca 20sek. En skulle tro at dette var nok til å mate høytrykkspumpa med diesel? Kan det være noe galt med høytrykkspumpa som gjør at trykket forsvinner på denne måten? Motoren går litt "ruskete", og det ryker ikke noe mere enn vanlig fra eksosen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 (endret) Alt av luftslanger er hele og pene både utvendig og innvendig? Ruskete gange og lite kraft er vel ganske typisk for sprukne/delaminerte intercoolerslanger. Endret 8. mars 2018 av trondshj Presisering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Og EGR som fusker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tovp Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 En oppdatering siden jeg har funnet feilen. Var nok litt ute på villspor, men det ledet meg i riktig retning. Var ene dieselinjektoren som hang. Byttet den og alt ble bra. Den sto nok åpen siden dieseltrykket sank slik det gjorde. Mulig det gikk i retur til tank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.