Gå til innhold

lekasje fra bakre diff++ motorolje


G.Fuglem

Anbefalte innlegg

var under bilen en kjapp tur nå å så at det var lekkasje fra bakre diff, lekkasjen kommer fra inngangen til akslingen fra transferbox. er dette bare å ta ut aksling å bytte en pakning eller to? 

så også at den gummidelen mellom aksling og diff burde byttes snart, men av ren nysgjerrighet spør jeg, hvorfor er det ikke ett kryss der istedenfor? 

 

skal også bytte motorolje (tydeligvis diff olje også<_<) på bilen straks, hva anbefaler dere til 300tdi? 

 

slanger med ett bilde av styresnekka samtidig da jeg synes den så litt suspekt ut også, skal den være slik? 

 

D1, 300tdi, 126xxx km, manuell. 

 

 

20180304_144907.jpg

20180304_144602.jpg

Endret av G.Fuglem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg De er kresen,min herre.;)

Ser ikke ut som om det er stor lekk på bildene,kun svetting.

 

Av med mellomaksel, fjerne senterstyringstapp på diffen(ny lurt),skru av bolt/mutter i senter

(tell antall omdreininger)ofte låst med Lock-Tite,trekk ut medbringer(sjekk for slitespor) og vipp ut simring.

Les så instruksjonen baklengs og fyll olje,GL4. Prøvekjør og sjekk for feil og lekkasjer.

 

Pitmanarmfjerning og simringskift krever en meget kraftig og passe stor avdrager.

Søk litt på forumet så finner du mye om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gautes skrev:

Nå synes jeg De er kresen,min herre.;)

Ser ikke ut som om det er stor lekk på bildene,kun svetting.

 

Av med mellomaksel, fjerne senterstyringstapp på diffen(ny lurt),skru av bolt/mutter i senter

(tell antall omdreininger)ofte låst med Lock-Tite,trekk ut medbringer(sjekk for slitespor) og vipp ut simring.

Les så instruksjonen baklengs og fyll olje,GL4. Prøvekjør og sjekk for feil og lekkasjer.

 

Pitmanarmfjerning og simringskift krever en meget kraftig og passe stor avdrager.

Søk litt på forumet så finner du mye om dette.

ok så du mener det ikke er noe å bekymre seg for med det første? 

 

anbefalinger til motorolje på doningen da? syntetisk, mineral, etc? 

Endret av G.Fuglem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bekymret meg om dette ennå.

Men holdt det under oppsikt slik du tydeligvis er flink til å gjøre.

 

Selv har jeg brukt Xtech fra Comma i mange år på 200 TDi , 300TDi og TD5

Helsyntetisk høytytende 5W-30 olje.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...