Gå til innhold

Ned-registrere til motorredskap


Anbefalte innlegg

Synd...

Noen som har en bil registrert som motorredskap? 

 

Skal jeg ha en traktor som er brukbar etter veien blir det en Mb Trac.. Men der må man opp i 50 tusen for å få noe brukbart. 

Ser på bil regga som motorredskap som billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorredskap skal ha påmontert utstyr, og de skal ikke kjøres etter vei, med unntak om de brukes til veiarbeid.

 

Vanlige biler selges fryktelig sjeldent som motorredskap, med unntak av en del MB 608 kassebiler fra sivilforsvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig lenger. De endret reglene for dette med motorredskap, får ikke registrert slikt nå, i alle fall ikke for noe som ligner en bil, uten at jeg klarer å underbygge dette nå. For Landrovere var det oftest brannbiler med pumpe, jeg hadde en sånn - firesifret regnummer bare bak, ingen PKK, kjekt. Angrer på at jeg solgte den, selvsagt :) Lurer på hvor den er nå.

 

 

LandRover001_zpsfd934c75.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo en brannbil som motorredskap. Men den får man ikke kjøre som 16 åring. Tror det skyldes farta ja.

 

Nei, ikke til salgs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar pengene til sertifikatet, kan love deg at det er dyrt nok:o. 2 år går fort, bruk tiden på mest mulig øvelseskjøring så sparer du ( mye )litt når tiden for oppkjøring nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Trond C skrev:

Det er ikke mulig lenger. De endret reglene for dette med motorredskap, får ikke registrert slikt nå, i alle fall ikke for noe som ligner en bil, uten at jeg klarer å underbygge dette nå. For Landrovere var det oftest brannbiler med pumpe, jeg hadde en sånn - firesifret regnummer bare bak, ingen PKK, kjekt. Angrer på at jeg solgte den, selvsagt :) Lurer på hvor den er nå.

 

 

 

 

Registrert i Skien på nåværende eier 20.09.2012.  B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, lafterolf skrev:

Omregistrert, ikke nyregistrert som motorredskap.

 

jeg forholdt meg til terminologien i svv sin app; "registrert første gang på eier: 20.09.2012", og omskrev det slik at jeg fikk med at bilen er registrert i Skien...  B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være litt obs i disse tider for å beholde motorredskap status på bilen sin. :) Vi erfarte på brannbilen at kontrolløren ikke var enig i at dette lenger var et motorredskap siden det ikke var tank baki. Derimot mente han at det var en soleklar varebil på grunn av veggen bak førersetene. Han fikk derfor trumfet igjennom omklassifisering til varebil og grønne skilter :o 

 

Dette godtok selvsagt ikke vi, men vi måtte pent ta til takke med grønnfargede skilt foran og bak en stund før vi fikk påklaget vedtaket og tilbakeført den til motorredskap og lite, hvitt firesifret skilt bak. Vi har fortsatt pumpe foran, og den er jo strengt tatt ikke brukbar til så mye hverdagskjøring. Men hadde det ikke vært for en annen ansatt på trafikkstasjonen som reagerte og mente vi skulle klage, hadde vi kanskje fortsatt hatt EU kontroll annehvert år og grønne skilt. Så pass på det du har, og ta ikke et svar for et svar... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...