Gå til innhold

større hjul D2


Anbefalte innlegg

Det kan hende at du må snu brakettene som holder innerskjermene i framkant, slik at disse flyttes litt lengre frem. Ut over det så er det problemfritt. Jeg har kjørt 235/85R16 og 265/75R16  på min D2 i 15år uten problemer. Men, vær obs på at bump-sops (sammenslagsputene) må være på plass og i orden. Hvis ikke så vil dekkene kunne subbe i skjermene hvis f.eks en luftbelg kollapser. 

Ut over det, så vil jeg si at 235/85R16 er et godt valg. Det er den dekkdimmensjonen som jeg har følt at D2 er desidert best å kjøre på. Den er svært retningsstabil, og det er ikke antydning til sporing med denne dimmensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lock-up vil skje i noe høyere hastighet.

Irritert nok over at det skjer i noe over 80+ km.

Må over den vanligste fartsgrensen for å kjøre økonomisk eller bare litt stillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på både 265/65/18 og nå 265/60/18 og er mer fornøyd med den siste. Ca 5 prosent større enn originalt. Med de største dekka synes jeg den ble for treg i frasparket og trengte litt mer krefter. Spesielt med henger og last. 

 

Mvh

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...