Gå til innhold

Disco 2 starter ikke.


Anbefalte innlegg

Hei.

For 3 uker sia parkerte æ min Disco 2 2001 mod grunnet problem med luftbelgene bak. På lørdag skulle æ starte den få å ta den inn å reparere luftbelg problemet. Men da æ satte på tenninga, ville ikke gløde lampa tenne å den ville heller ikke starte. Tok av diesel filteret å satte på tenninga, å der kom det ikke no diesel. Hva kan være probleme her?? Trenger hjelp!! Takk, mvh svein k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde en gang at min ikke ville starte. Holdt på mye med strøm og styr.

Så var det en smarting som sa " viser tankmåleren riktig?" Det gjorde den ikke......

 

20 liter påfyll og så startet den.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slukker startsperrelampa? Glødelampa kommer ikke på hvis startsperrelampa lyser. Prøv å trykke «låse opp» på nøkkelen mens den står i tenningslåsen. 

Endret av smejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk for sikkertskyld om den røde pluggen til Ecu ikke er full av olje.

ecu ligger i batterikassen fremme ved batteriet. Ta ut den røde kontakten og se om det er mye olje der. Rengjør og sett sammen.

på torpedoveggen, ved webastoen sitter en knapp. Trykk den inn.

sørg for å ha nok diesel. Min 20 liter om det har vært tomt. Luft skikkelig. Sett på tenningen, trykk gasspedalen ned fem ganger, motorlampa begynner å lyse og du hører pumpa. La den bli ferdig med luftesyklus. Hører du ikke pumpa, ville jeg sjekker sikringer og rele til den. Kan være at om alt det er ok så er pumpa død.

Ha nok strøm på batteriet

 

lykke til

 

leif ove

 

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv bare erfart at startsperren bryter signalet fra tenningslås til starterinnslag.

Har jumpstartet et par biler med kabel til starter men alarm har stått og ult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå:) kommer med en liten oppdatering, etter mye frem å tilbake med diagnose leser å sånn så fant æ feilen. Tok bort sikringsboksen for å sjekke kablene på det svarte stikke til hjernen, å under der var det en av irret kabel. Det viste seg i følge koblings skjemaet at den avirra kabelen var styrestrømmen til hjernen, fikk kobla den i sammen å monterte sikringsboksen igjen. Å tadda så var bilen i orden:)

Tusen takk for alle innspill fra folk.

 

Mvh svein kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...