Gå til innhold

ECU Testing Ltd.


Kvammen

Anbefalte innlegg

Har en sterk mistanke om at ECU-en min har sviktet meg og at den trenger hjelp. Jeg er litt betenkt på å kjøpe en brukt på Ebay eller tilsvarende, kan jo risikere å få en som ikke er helt patent og så har man det gående. Var inne på hjemmesidene til ECU Testing Ltd. og etter å ha lest av feilkodene på min ECU med Hawkeye finner jeg at de beskrivelsene som ECU Testing har ført opp som typiske feil på ECU'er går igjen på min. Det er omtrent de samlede verker... og indikasjonen er at kondensatorene har sviktet slik at jeg ikke får nok spenning til injektorene. Derfor tenker jeg at det er bedre å betale for å få ECU-en rehabilitert enn å få noe usikkert tilsendt fra en ukjent.

 

Er det noen her på forumet som har hørt noe positivt eller negativt om ECU Testing Ltd.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en TD5 ECU som har blitt sendt til UK pga den feilen som du har. ECU'n ble overhalt og testet OK i benk,  men hadde samme feil når den kom tilbake og ble montert i bil.

Vet ikke hvilket firma dette var, men de fikset altså ikke feilen. Ble mye om og men, og mye mas. Ikke minst tok dette flere måneder til slutt....

Bilen går på Fosen i dag med fabrikkny ECU. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Beklager at det har tatt litt tid å svare. Det er min Defender TD5 -03. Har målt spenningen til dysene og den stemmer. Men jeg får feilmelidinger som mer enn antyder at det er kondensatorene i ECU-en som ikke klarer å levere rett spenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På ‎03‎.‎03‎.‎2018 den 18.55, Erik Iversen skrev:

Vet om en TD5 ECU som har blitt sendt til UK pga den feilen som du har. ECU'n ble overhalt og testet OK i benk,  men hadde samme feil når den kom tilbake og ble montert i bil.

Vet ikke hvilket firma dette var, men de fikset altså ikke feilen. Ble mye om og men, og mye mas. Ikke minst tok dette flere måneder til slutt....

Bilen går på Fosen i dag med fabrikkny ECU. 

Jepp, jeg hadde min ECU der med feil, de kunne ikke finne noe galt med den. Jeg påpekte hvilken feilkode jeg hadde fått, symptomene og lignende. de testet den en gang til før de pakket den og senet den i retur. Monterte den i bilen og ingen endring, fortsatt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra. Kanskje jeg skulle låne meg en ECU og se om det ble endring i oppførselen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en god ide. Eller få tak i en brukt en. Jeg endte med å kjøpe meg en pent brukt ECU ifra England, og som jeg senere fikk oppgradert hos TD5 alive. Har fortsatt den gamle, vet det er en kar i nord som skal være god til å fikse defekte ECU'er, har lekt litt med tanken å om å la noen prøve å fikse den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Litt "gammel" tråd dette her, men hvis det er snakk om vanlige kondensatorer, ikke surface mount, så har kjell &co eller ebay drøssehvis av slike. å bytte en slik kondensator er ingen tryllekunst, bare man er hendig med loddebolten. skal man prøve seg på dette er det greit at man har en reserve ecu man kan stappe inn hvis ting går at skogen.

Hadde vært artig å sett innsiden av denne type ecu for å identifisere kondensatorene. Nye får man lett tak i.

Alt du trenger er lodde bolt, lidde tinn og tinn suger. alt dette er å få kjøpt på Biltema etc..

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har loddebolter og loddetinn nok til en liten bedrift, så det er ikke det det står i. Hvis jeg finner ut at det likevel er ECU-en som er gåen og jeg får tak i en annen kan det godt være at jeg prøver å gjøre noe med den jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...