Kvammen Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Har en sterk mistanke om at ECU-en min har sviktet meg og at den trenger hjelp. Jeg er litt betenkt på å kjøpe en brukt på Ebay eller tilsvarende, kan jo risikere å få en som ikke er helt patent og så har man det gående. Var inne på hjemmesidene til ECU Testing Ltd. og etter å ha lest av feilkodene på min ECU med Hawkeye finner jeg at de beskrivelsene som ECU Testing har ført opp som typiske feil på ECU'er går igjen på min. Det er omtrent de samlede verker... og indikasjonen er at kondensatorene har sviktet slik at jeg ikke får nok spenning til injektorene. Derfor tenker jeg at det er bedre å betale for å få ECU-en rehabilitert enn å få noe usikkert tilsendt fra en ukjent. Er det noen her på forumet som har hørt noe positivt eller negativt om ECU Testing Ltd.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Hvilken bil har problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Har kjøpt flere brukte ecu og de har fungert bra alle sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Vet om en TD5 ECU som har blitt sendt til UK pga den feilen som du har. ECU'n ble overhalt og testet OK i benk, men hadde samme feil når den kom tilbake og ble montert i bil. Vet ikke hvilket firma dette var, men de fikset altså ikke feilen. Ble mye om og men, og mye mas. Ikke minst tok dette flere måneder til slutt.... Bilen går på Fosen i dag med fabrikkny ECU. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. mars 2018 Del Skrevet 3. mars 2018 Det burde være enkelt å måle spenning inn på dysene, det er jo bare en ledning. Kunne trådstarter svare på hvilken bil, motor og årsmodell kan det tenkes jeg har ecu som passer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvammen Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 Beklager at det har tatt litt tid å svare. Det er min Defender TD5 -03. Har målt spenningen til dysene og den stemmer. Men jeg får feilmelidinger som mer enn antyder at det er kondensatorene i ECU-en som ikke klarer å levere rett spenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 På 03.03.2018 den 18.55, Erik Iversen skrev: Vet om en TD5 ECU som har blitt sendt til UK pga den feilen som du har. ECU'n ble overhalt og testet OK i benk, men hadde samme feil når den kom tilbake og ble montert i bil. Vet ikke hvilket firma dette var, men de fikset altså ikke feilen. Ble mye om og men, og mye mas. Ikke minst tok dette flere måneder til slutt.... Bilen går på Fosen i dag med fabrikkny ECU. Jepp, jeg hadde min ECU der med feil, de kunne ikke finne noe galt med den. Jeg påpekte hvilken feilkode jeg hadde fått, symptomene og lignende. de testet den en gang til før de pakket den og senet den i retur. Monterte den i bilen og ingen endring, fortsatt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvammen Skrevet 23. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2018 Ikke bra. Kanskje jeg skulle låne meg en ECU og se om det ble endring i oppførselen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Kan være en god ide. Eller få tak i en brukt en. Jeg endte med å kjøpe meg en pent brukt ECU ifra England, og som jeg senere fikk oppgradert hos TD5 alive. Har fortsatt den gamle, vet det er en kar i nord som skal være god til å fikse defekte ECU'er, har lekt litt med tanken å om å la noen prøve å fikse den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Litt "gammel" tråd dette her, men hvis det er snakk om vanlige kondensatorer, ikke surface mount, så har kjell &co eller ebay drøssehvis av slike. å bytte en slik kondensator er ingen tryllekunst, bare man er hendig med loddebolten. skal man prøve seg på dette er det greit at man har en reserve ecu man kan stappe inn hvis ting går at skogen. Hadde vært artig å sett innsiden av denne type ecu for å identifisere kondensatorene. Nye får man lett tak i. Alt du trenger er lodde bolt, lidde tinn og tinn suger. alt dette er å få kjøpt på Biltema etc.. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 Bare å google så får du sett inni https://www.google.no/search?q=td5+ecu&client=tablet-android-samsung&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwja3fPQpMTbAhXEXhQKHThNBdwQ_AUIESgB&biw=601&bih=962 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 8. juni 2018 Del Skrevet 8. juni 2018 kanskje man skulle prøvd å fikse ecu'en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvammen Skrevet 13. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2018 Har loddebolter og loddetinn nok til en liten bedrift, så det er ikke det det står i. Hvis jeg finner ut at det likevel er ECU-en som er gåen og jeg får tak i en annen kan det godt være at jeg prøver å gjøre noe med den jeg har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.