Gå til innhold

Kan jeg fjerne Aircondition?


Fomlefingern

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har tenkt litt.. og det er ikke alltid bra!! hadde en runde inne under dashbordet her om dagen og letet etter bremsepedalbryter før jeg fant ut at den sitter i motorrommet istede, men jeg klarte å skru løst omtrent alt som kan tas av på dashbordet. Men den "forbanne" ac boksen den er veldig i veien for å komme til merka jeg. så spm mitt er.

 

KAN JEG FJERNE AIRCONDITION PÅ BILEN?

Eller blir det en hel masse ekstra jobb? ting som må erstattes? Er det noen som har gjort det før? erfaringer?

 

Pr dags dato så fungerer ikke ac min. vet ikke hva som er feil, eller når den fungerte sist (ikke i min tid som eier). jeg føler ikke at jeg har et stort behov for ac da jeg bor her i nord. vindu er ac nok for meg. Så del gjerne meninger og innspill om dette!!!

 

Holder det å fjerne ac boksen og kompressoren++ rør og litt til eller blir det krøll med noe annet  bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerna på min. Egentlig ganske grei jobb. Bare husk at det er trykk i systemet, det gjorde ikke jeg. Ble en del motorvask for å fjerne alt det grønne sporingsstoffet for å si

det sånn ;)

Du trenger et nytt løpehjul (siden du fjerner kompressoren), ny kortere reim, de skrå støttestaga foran radiator(sveisa sjøl)og noe å tette to hull i fotbrønnen med.

Bortsett fra det er det vel bare skruing og koble av kontakter :)

 

AC er i veien for litt over middels lange passasjerer inne i bilen og i veien for en del annet morro i front av bilen ;)

Jeg har ikke savna min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, smedenDY skrev:

Jeg har ikke savna min.

 

I hvert fall ikke de siste dagene, vil jeg tro ;)

 

Artig hvilke nordiske problemstillinger vi tar opp på det norske LR-forumet: fjerning av AC, viskere som ikke tar bort sørpa, kupeer som ikke blir varme nok, Webastoer, osv..

I mine game Td5 dager i Italia, på det italienske LR-forumet, var det stadig ganske motsatte problemer: ettermontering av AC, uutoldelig varme fra gearboksen mot leggene, osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎02‎.‎2018 den 18.45, smedenDY skrev:

AC er i veien for litt over middels lange passasjerer inne i bilen og i veien for en del annet morro i front av bilen ;)

Jeg har ikke savna min.

 

Takk for svar og nyttig info.. tror nok jeg skal ta på meg den jobben å fjerne det. Den er litt i veien for oss opp mot 1,90 +++. Alt for mye bein på oss;)

Blir nok et sommer prosjekt. må bygge meg en garasje førts!! bare vente på at frosten gir seg!

skal prøve å legge ut litt info og bilder av jobben!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halden

 

Er jo ikke så langt nord;).  Mest sannsynlig var du nok bare tom / lavt nivå på AC væske. Når kupeen er 35 grader C.+++  på varme sommer dager og uteluften føles like varm, da vil du nok savne AC.

 

For eventuellt videresalg er det også dumt å fjerne AC.

Tror alle sør for Vardø /Vadsø vil savne AC på sommeren. Også kan det jo hende at du vil dra på ekspedisjon sørover engang til varmere strøk. Da vil du grine over avgjørelsen med 50 grader + innvendig i bilen.

 

Jeg savner jo heller ikke AC akkurat i dag:D.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Pøh! Har aldri savnet air-con på Defender. På min siste Defender ble den demontert for å gi plass til kufanger med ekstralys. Bygget inn fronten med standard ramme til grillen.

20170915_173115.jpg

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ja i sommer så har det kanskje vært greit med ac, men jeg er glad i å kjøre med vinduene åpene så fort jeg kan. Jeg er ikke av den korte sorten, så det er litt mer behagelig med armen i karmen B) 

Men nå er bilen solgt:( og ditt den skal så er det ikke så stort behov ac! 

Blir vel serie bil på meg neste og der trenger jeg ikke å uroe med over no problemer med ac!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...