olehenrikfjeld Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Fikk bråstopp på defenderen i går (1996 110 med 300TDI). Mistet motorkraft gradvis. Til slutt gikk den bare på tomgang, så stoppet den. Får den såvidt i gang igjen, men det kommer en litt voldsom klakkelyd fra front av motor. Har fått forslag at det kan være is i dieseltilførselen et sted, og at klakkelyden kommer av det. 1) Er det en sannsynlig forklaring? 2) Hvor pleier isen eventuelt å sette seg? Det er rundt 15-20 kuldegrader her nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Sedimentfilter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Og dieselfilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olehenrikfjeld Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Det er bare ett filter på bilen, og det er det som sitter i motorrommet, altså dieselfilteret. Du tenker på et ekstra filter som sitter lengre bak ved tanken? Det er ikke noe sånt på denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olehenrikfjeld Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Den stoppa utrolig nok rett utenfor et verksted. De skulle sette den inn i varmen i natt. Så får vi se i morgen om det ser bedre ut. Takk for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Sedimentfilteret sitter over bakakselen på innsiden ved ramma. Ikke alle hadde det, men sjekk ekstra om du likevel har. Har den stått inne starter den nok, men bytt filter uansett. Bytter du filter hver høst unngår du tett filter. Mest mulig full dieseltank gir mindre rim inni tanken også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olehenrikfjeld Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg kan ikke si jeg har sett noe filter der bak, men jeg skal ta en ekstra titt. Det er i så fall ikke byttet så lenge jeg har hatt bilen. Dieselfilteret foran i motorrommet bytter jeg hvert år, men jeg bytter om våren ...jeg burde kanskje flytte den servicejobben til høsten i stedet, så er filteret minst mulig tett når det trengs som mest :-) Det blir spennende i morgen tidlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Har man masse gugge i sedimentfilter, setter bilen inn til tining og bytter dieselfilter. Så fyller man ganske så snart det nye filteret med drit, og historien gjentar seg. Noen ganger blir sila på matepumpe også tett, og da har det hendt at den har tatt kvelden. Men som oftest holder det å gjøre rent sedimentfilter, og denne jobben ville jeg også tatt en gang pr år Om det er likt som på Disco1, er koppen festet med bolt på toppen av filterholderen. Mener det var 11mm fastnøkkel som verktøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Sedimentfilteret er en kopp. Løsnes med en skrue på toppen, 11mm om jeg husker rett. Koppen tømmes og vaskes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olehenrikfjeld Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Hvis den i det hele tatt har et sedimentfilter, altså. Jeg skal sjekke og oppdatere :-) Matepumpa bytta jeg i fjor, fordi jeg trodde den var synderen når det egentlig bare var dårlig kontakt på motorens eneste elektriske komponent: diesel cut-off-ventilen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.