Haakon Aune Skrevet 13. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2019 5 timer siden, Sven skrev: Så på Facebook-siden til alive tuning at de nettopp hadde hatt inne en td5 med m57 konvertering innen for justering. Motoren kom fra en 330. Sweet! Ser utrolig bra ut det der! Må inn å sjekke siden deres nu! Thanks! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 13. juli 2019 Del Skrevet 13. juli 2019 Hei! Denne tråden har jeg gått glipp av. Har sittet en stund i kveld og lest meg opp litt på prosjektet ditt. Imponert er vel bare forbokstaven. Får i tillegg «bøye meg i hatten», så sier det også sitt... Lykke til med prosjektet videre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gard Skrevet 13. juli 2019 Del Skrevet 13. juli 2019 Tusj, saks og papir. Også kalt CAD (Cardboard Assisted Design) Perfekt for denne type platearbeid. Lekkert utført! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 13. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, Paal Helge skrev: Hei! Denne tråden har jeg gått glipp av. Har sittet en stund i kveld og lest meg opp litt på prosjektet ditt. Imponert er vel bare forbokstaven. Får i tillegg «bøye meg i hatten», så sier det også sitt... Lykke til med prosjektet videre! Tusen takk! gøy at folk også synes dette er gøy! Joda, mye jobb, men unnskyldningen min er at jeg må være på bruket her om noe skal skje. Vi driver Myklebostad Pleieheim ser du og da må det alltid være noen i bakvakt liksom.. jada, uansett, gøy at du liker dette! Ha en fin lørdagskveld!!! 50 minutter siden, Gard skrev: Tusj, saks og papir. Også kalt CAD (Cardboard Assisted Design) Perfekt for denne type platearbeid. Lekkert utført! Takker! LOL! Yess! CAD blir brukt over hele linjen her oppe i skogen... Og det mest geniale er at det ikke tar så lang tid å lære seg dette... ha en fortsatt fin lørdag!!, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Smellkult prosjekt. Følger med fra sidelinjen. Skulle ønske man hadde kunnskap og kanskje også tid til sånne prosjekter. Masse lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 15. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2019 På 14.7.2019 den 21.03, telindnor skrev: Smellkult prosjekt. Følger med fra sidelinjen. Skulle ønske man hadde kunnskap og kanskje også tid til sånne prosjekter. Masse lykke til! Tusen takk! Ja, dette er jo kjempegøy! Det med kunnskap er det så som så med tenker jeg flere ganger, ha,ha,ha! Og tid... .madamen er til tider lettere forbannet på disse prosjektene kan du tro... har bryllup 3 august så må kanskje være litt taktisk frem til det er over... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 16. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2019 Begynnelse motorfeste venstre side. Har lagt to sveiser i hver fuge, over og under.. dønn solid! Klipp og kopier... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 16. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2019 Ble bra dette! Valgte å tigge denne. Grunnen er at jeg til tider får mye sveiseperler med mig, og det er ikke pent. Og vanskelig å fjerne på plasser det er trangt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Åssen sveise apparat har du? Tenker på mig apparatet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 16. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2019 Ett stort beist. esab. Skal ned å ta bilde nu... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rang Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Du har sveist noen meter før du Skikkelig flott arbeid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 16. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2019 Esab 400 står det på det. Rundt 20 år gammelt... 2 minutter siden, rang skrev: Du har sveist noen meter før du Skikkelig flott arbeid. Tusen takk! Ja, gøy å sveise synes jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Rått prosjekt! Fin motor du setter inn også, blir gøy å se hvordan denne bilen blir når den er ferdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 17. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2019 12 timer siden, kimhas skrev: Rått prosjekt! Fin motor du setter inn også, blir gøy å se hvordan denne bilen blir når den er ferdig Ja, den gikk så lunt og fint før jeg demonterte.. ble faktisk litt skuffet over lyden.. ingen knurring og wowfaktor, selv med eksospotta kappet helt opp mot autokassa... men så har jegvel hatt litt høye forhåpninger etter å ha sett for mye på youtube og bilmotortv... det er ikke mer enn 245 hk på denne så det skal vel ikke bråke så mye heller da. Men fint gikk den.. blir spennende når vi får ferdig festene. Da må vi fyre den opp.. prøve hvertfall...lol... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 8. august 2019 Forfatter Del Skrevet 8. august 2019 Heisann godtfolk! lenge siden sist.. ble gift på lørdag og da må prosjekter vente. Uansett, vegvesenet var innom i dag for å se på prosjektet. To stykker faktisk. Ramme, motor og autokasse fikk plombering på seg. Vil tro dette er en god ting. Rammenr og chassinr fant jeg når de hadde dratt igjen. Måtte sende hele prosjektet til spesialavdeling for sånne prosjekt. Blir spennende å se videre nå hva som skjer. Glemte å fortelle eller vise at defender har laget 70th. Edition med 405 hk i fjor. Tipper dette gjør ting lettere. Jeg lurer på hvorfor defenderen er så høy? Kan det ha blitt byttet fjærer foran en gang, eller er motoren for lett/lengre bak/ikke noe chassis? Hvor mange runder har fjærene deres? Tykke? Avstand fra bunn fjær til topp fjær hos dere? Husker jeg rett er det 33cm på denne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fRRode Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Orginal framfjær til 130 har 8 coiler og er 375 og 389 mm høye når de ikke har belastning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 10. august 2019 Forfatter Del Skrevet 10. august 2019 På 9.8.2019 den 9.09, fRRode skrev: Orginal framfjær til 130 har 8 coiler og er 375 og 389 mm høye når de ikke har belastning. Tusen takk! Må ned i garasjen å sjekke med en gang! Labbelabbelabbe.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 10. august 2019 Forfatter Del Skrevet 10. august 2019 33cm med motor/auto/transfer. Ser nesten ut som styringen vipper feil vei om dere skjønner? Trodde svingpunktet skulle være på ca tre grader bakover. Sånn som det er nå vil hjula ikke rette seg opp om man slipper rattet... noen tanker om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. august 2019 Del Skrevet 10. august 2019 Kingboltene har nok riktig castervinkel likevel. De står ikke vinkelrett i forhold til diff. Når resten av karosseriet er på vil den bli litt lavere så jeg ville ikke vært bekymret riktig enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 10. august 2019 Forfatter Del Skrevet 10. august 2019 2 timer siden, lafterolf skrev: Kingboltene har nok riktig castervinkel likevel. De står ikke vinkelrett i forhold til diff. Når resten av karosseriet er på vil den bli litt lavere så jeg ville ikke vært bekymret riktig enda. Ok. Ser bare så rart ut her den står! God helg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 27. august 2019 Forfatter Del Skrevet 27. august 2019 Heisann! skal ha eksos forbi autokasse/transfer og vet ikke helt hvor vi skal ta den over. Valget er som dere ser på bildene, enten flat variant under automaten, eller rør forbi krysset i transfer.. fordelen med flat variant er at man kommer lettere til krysset. Fordelen med rør er at man unngår en brå knekk i eksosstrømmen/flow.. Ulempen med rør er at det er trangt og er redd dette kan skrangle?? Pluss at den vil komme under ramme og være litt sårbar.. suggestions?. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 28. august 2019 Forfatter Del Skrevet 28. august 2019 Tror vi fant en løsning.. kappe ut litt av hjelperamma. Tidkrevende å lage eksos altså! Får håpe det er nok klaring så dette ikke blir liggende å klirre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 Herlig arbeid! Du kan bruke eksosbånd der du mener det blir for lite klaring. Ellers går det med bra opppheng rundt om, men er det mindre enn 0.5 er min erfaring at det blir mye lyd... Skal du ha sideeksos? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haakon Aune Skrevet 30. august 2019 Forfatter Del Skrevet 30. august 2019 50 minutter siden, SiggenRRC skrev: Herlig arbeid! Du kan bruke eksosbånd der du mener det blir for lite klaring. Ellers går det med bra opppheng rundt om, men er det mindre enn 0.5 er min erfaring at det blir mye lyd... Skal du ha sideeksos? Tusen takk! Du mener eksosbånd som i glassfiberstrimler man ruller rundt eksos? Ok, over 0,5cm slark rundtbaut håper vi skal gå! Får Far til å handle med 3´´ Eksoskobling, V band, til mandag. Så da skal vi prøve litt igjen.. tanken er at med slike V band har vi nullet ut punkter underveis som blir sveiser videre på. Er lite klaring rundt transfer så alt bør være i null før vi sveiser fast rørene.(tilbake til dine 5mm) Tja, sideeksos... er det lov? Ser unektelig tøft ut! .. skal det ut venstre(som er det beste sånn arbeidsmessig), eller høyre? Ut mot hjul da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 13 minutter siden, Haakon Aune skrev: Tusen takk! Du mener eksosbånd som i glassfiberstrimler man ruller rundt eksos? Ok, over 0,5cm slark rundtbaut håper vi skal gå! Får Far til å handle med 3´´ Eksoskobling, V band, til mandag. Så da skal vi prøve litt igjen.. tanken er at med slike V band har vi nullet ut punkter underveis som blir sveiser videre på. Er lite klaring rundt transfer så alt bør være i null før vi sveiser fast rørene.(tilbake til dine 5mm) Tja, sideeksos... er det lov? Ser unektelig tøft ut! .. skal det ut venstre(som er det beste sånn arbeidsmessig), eller høyre? Ut mot hjul da eller? Sideeksos er definitvt lov ja, men det er visse regler; blant annet skal det være noen cm bak siste dør som kan åpne vindu. Dette for at eksos ikke kommer inn i bilen. Din er vel strengt talt uten bakdører, så her kan du stå fritt til å lempe ut sideeksosen hvor du vil. Jeg gjorde dette på en Nissan patrol Y60 - her «skjøt» jeg ikke eksosen langt nok ut, så alt av bremsedeler osv. Ble kølsvart. Dette var fordi blandingen var dårlig før turboen slo inn. Dette blir kanskje ikke tilfelle med tyskern du har plassert inn? Tilbake til støy fra eksos; ja, jeg mener det er nok, sammen med godt oppheng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.