Gå til innhold

Hvilket batteri anbefales til 2009 Defender 90


ClausPhillip

Anbefalte innlegg

Hei,

 

For ikke mange ukene siden kjøpte jeg en Defender 90 SVX. Fikk beskjed om at batteriet tappet seg selv etter ett par døgn. Vedkommende visste ikke årsaken... Jeg har kun brukt bilen ved to tørre anledninger, eller har den stått inne med vedlikeholdslader. Når jeg tar av laderen og måler så viser den over 14, setter jeg på tenningen faller den til 10,6 og når jeg forsøker starte faller den helt ned på 5-tallet. Det første jeg skal gjøre er å bytte batteri og se hvordan det oppfører seg over de neste ukene. Ønsker ett godt batteri. Noen forslag til type batteri jeg bør gå for?

 

Tidligere eier sa at han hadde byttet batteri, men at dette også ble tappet over noen dager..., lurer på om han har byttet til det gamle igjen. Ser at det bl.a. er en Defa-inngang ved døren som jeg antar har gått til en Defa- lader som er demontert, i tillegg har det stått vinsj på bilen.. Kan gamle koblinger være årsaken til at batteriet tappes?

Endret av ClausPhillip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør standardbatteri fra rimelig leverandør.

110 amp tror jeg du skal ha. Sjekk boka.

Litt usikker på hvor ditt rele sitter da jeg har liten erfaring med Pumaene.

Men sjekk i batterikassa og følg tynn kabel til bryter.

Godt mulig vi får hjelp av noen voksne med egen Puma snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...