Gå til innhold

Taktrekk / lining, male dette


Eiken

Anbefalte innlegg

Hei, tok ned takplatene i defenderen i dag. Har vert plaga med taktrekk som henger og slenger.

Tok av trekket, og fann ut at platene er laga av noko som ligna på komprimert stoff fiber, muligens limt..

prøvde å spraye plastidip på det, men det trakk maling som en svamp.

 

Har en ide om å legge et par strøk med polyester på platene, for så å spraye dei med plastidip, eller anna maling.

Kva trur dåke om dette?

Nokon som har prøvd lignendes i praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hugget en RRc en gang hvor tidligere eier hadde malt med hvit vannbasert? maling.

Plata så ut som den var malt med strukturmaling og luktet ikke godt hver gang det var fuktig vær.

Det så ut som om den var behandlet mens den hang i taket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "impregnerte" taket med Heydi membran for våtrom mener jeg på min RRC for noen år siden. På dette rullet jeg med vannbasert maling med litt langhåret rull for å få mest mulig rufsestruktur. Har holdt til i dag, tror jeg, da bilen ikke lenger er i mitt eie. 

Tror det var denne

 

http://www.heydi.no/produkt.asp?vdaid=151

 

Beskrivelse - Bruksområder
Hey’di Dampsperre er en plastdispersjon som sikrer tilstrekkelig damptetthet i den tørre sonen av våtromsvegger som er yttervegg eller vender mot kaldt rom. Hey’di Dampsperre benyttes enten som selvstendig behandling eller i kombinasjon med Hey’di K10 membran, før montering av keramiske fliser. Hey’di Dampsperre benyttes på sugende underlag som betong, puss, gips, lettvektsplater med sementoverflate m.m. Laveste anvendelsestemperatur er +10 ºC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...