Tommy 62 Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Hei, jeg ville bytte ut det gamle batteriet i min 2007 TDV8 i dag fra 2015 da jeg mistenker det har fått seg en smell og fått lavere spenning. Det var et 95 / 800 amp. fra Varta som jeg byttet ut med et Sønnak 100 / 900 amp. Jeg kjørte bilen i går med det gamle batteriet og i morges ville ikke bilen starte da det var tydelig tegn på veldig lite strøm på dette. Den dro på starteren noen omregninger men ikke nok til å starte. Jeg bestemte meg da for å bytte dette ut da jeg allerede hadde kjøpt inn dette nye batteriet til bilen. Optimistisk satte jeg meg inn i bilen med godt humør for å vri på startnøkkelen men ingenting skjedde. Jeg fikk kun alle de vanlige lysene i instrumentpanelet , frontlysene , radio og klimaanlegg fungerte. Batteriet var også på forhånd skikkelig oppladet da jeg har hørt at nye batterier ikke alltid er toppladet. Radio og klima kutter når jeg vrir nøkkelen for å starte men det skjer ingen ting etter dette. Jeg har tidligere hørt noe om at rattet må vris fra høyre til venstre og omvendt på disse etter batteribytte men er dette før eller etter en oppstart dette gjelder ? Jeg har prøvd å søke på nettet og sømfare boka som følger bilen men finner ingen løsning. Er det noen her inne som har kjennskap til dette? Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Se her under electrical og prosedyrer for batteri skifte http://www.fullfatrr.com/wiki/Main_Page Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 26. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2018 When you start the car, you will have to turn the steering wheel all the way to the left then all the way to the right to clear the errors disconnection causes. Reset the clock. Job done. . Jeg kan ikke starte bilen i det hele tatt. Over står det" When you start the car" eller har jeg misforstått ? Skal dette gjøres før du starter bilen med tenningen på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinM Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 Hei Har du sjekket om du rett og slett har festet batteripolene godt nok og at du har bra nok kontakt?? Kan hende at de sitter greit nok til at du får strøm til tenning osv. Forenlig med det symptomet du har med at lys osv forsvinner når du prøver å starte. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 26. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2018 Ja, jeg mener jeg har festet disse grundig. Kan prøve å lade opp det gamle batteriet i natt for å bytte tilbake til dette gamle igjen for å se hva som skjer. Forstår ingen ting av dette her jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Fant du ut av dette? Jeg husker på 4.4`en så googlet jeg en del om dette. Har du sjekket sikringene i motorrommet? Skal være noen av dem som har en tendens til å gi opp ved bytte av batteri. Slår starteten inn overhodet? Har du sjekket at det ikke er irr på kontakter eller jording som ikke funker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Steder som er korrodert leder lite strøm. Noen biler har flere kabler som skal innpå hver pol. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 27. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2018 Hei, ja jeg vet ikke helt om jeg fant ut av dette men bilen starter nå. Prøvde først igjen med det nye batteriet jeg satt inn i går men det var det samme problemet i dag. Tok da av begge batteripolene og pusset disse med sandpapir innvendig for å få av eventuelt belegg på disse. Monterte disse på igjen men ingen endring. Byttet tilbake til det gamle batteriet som har stått på lading i hele natt/formiddag for å sjekke om det kunne være noe feil med det nye batteriet men bilen hadde det samme problemet. Prøvde deretter å vri nøkkelen frem og tilbake etter hverandre og da plutselig startet bilen. Slo den så av igjen og på igjen etter 30 sekunder. Ingen problemer. Siden byttet jeg igjen over til det nye batteriet jeg har kjøpt men tenkte da samtidig at det var greit å skru av den korte - ledningen fra batteriet og pusse litt på den tilkoblingen som går til karosseriet der. Prøvde å starte bilen etterpå og alt var da OK. Er det noen som vet om det har vært noen problemer med tenningslåsen på disse bilene ? Eller så kan det jo ha vært en forvarsel på at starteren begynner å takke for seg, da jeg ikke vet om denne har vært byttet på denne bilen. Det kan jo også være andre jordkabler som burde vært sett på om det kunne være irring eller dårlig kontakt. Jeg lurer samtidig på om noen vet hva den lille sikringen som sitter på + ledningene ca 30 cm før batteripolen er til ? Denne lille sikringsholderen hadde gått fra hverandre da jeg skulle montere batteriet siste gang men vet ikke hvor lenge denne ikke har vært sammen. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 1 time siden, Tommy 62 skrev: Hei, ja jeg vet ikke helt om jeg fant ut av dette men bilen starter nå. Prøvde først igjen med det nye batteriet jeg satt inn i går men det var det samme problemet i dag. Tok da av begge batteripolene og pusset disse med sandpapir innvendig for å få av eventuelt belegg på disse. Monterte disse på igjen men ingen endring. Byttet tilbake til det gamle batteriet som har stått på lading i hele natt/formiddag for å sjekke om det kunne være noe feil med det nye batteriet men bilen hadde det samme problemet. Prøvde deretter å vri nøkkelen frem og tilbake etter hverandre og da plutselig startet bilen. Slo den så av igjen og på igjen etter 30 sekunder. Ingen problemer. Siden byttet jeg igjen over til det nye batteriet jeg har kjøpt men tenkte da samtidig at det var greit å skru av den korte - ledningen fra batteriet og pusse litt på den tilkoblingen som går til karosseriet der. Prøvde å starte bilen etterpå og alt var da OK. Er det noen som vet om det har vært noen problemer med tenningslåsen på disse bilene ? Eller så kan det jo ha vært en forvarsel på at starteren begynner å takke for seg, da jeg ikke vet om denne har vært byttet på denne bilen. Det kan jo også være andre jordkabler som burde vært sett på om det kunne være irring eller dårlig kontakt. Jeg lurer samtidig på om noen vet hva den lille sikringen som sitter på + ledningene ca 30 cm før batteripolen er til ? Denne lille sikringsholderen hadde gått fra hverandre da jeg skulle montere batteriet siste gang men vet ikke hvor lenge denne ikke har vært sammen. Tommy Er ikke det krasjsikringen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 27. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2018 Jeg vet ikke Marius. Jeg trodde krasjsikringen satt i den røde store dingsen på batteripolen men jeg vet ikke dette, det er derfor jeg spørrer her. Jeg har ikke noen Work Shop manual for bilen og boka viser ingen ting om dette. Jeg ville bare vite om dette hadde noe med startproblemet at denne lille holderen hadde gått ifra hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 57 minutter siden, Tommy 62 skrev: Jeg vet ikke Marius. Jeg trodde krasjsikringen satt i den røde store dingsen på batteripolen men jeg vet ikke dette, det er derfor jeg spørrer her. Jeg har ikke noen Work Shop manual for bilen og boka viser ingen ting om dette. Jeg ville bare vite om dette hadde noe med startproblemet at denne lille holderen hadde gått ifra hverandre. Da misforsto jeg tingen du omtalte. Frustrerende saker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Kom over dette bildet. Sjekk ut punkt 8. Tråden handler om 4.4 Tdv8 men tenkte det var ok å sjekke ut? http://www.fullfatrr.com/forum/post443768.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Den lille holderen, er det den gule du snakker om på bildet her? http://www.fullfatrr.com/forum/post254394.html Mulig jeg ødelegger hele tråden her altså. Beklager det isåfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Ja den er lik den gule på bildet men min er sort med rød og grønn ledning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 3 timer siden, Tommy 62 skrev: Ja den er lik den gule på bildet men min er sort med rød og grønn ledning. Etter hva jeg klarer å lese meg til så kutter du strømmen om den kobles fra. Så du kan være inne på noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Den er gul som på bildet på min btw. Kan tyde på at din er byttet av noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ksskaret Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 (endret) Vet ikke om dette er relevant, men når jeg hadde min my 2010 l322 tdv8 så byttet jeg batteri. I denne forbindelse så måtte jeg resette batterimonitoren via diagnose slik at den forsto at batteriet var nytt Endret 1. mars 2018 av ksskaret Feilstaving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 2. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2018 Marius, jeg vet ikke om denne er byttet på min men ser på bildet at den også har andre farger på kablene inn i denne lille enheten der. Om du mener denne hadde noe med startproblemene å gjøre kan jo denne være kilden til problemet. Ksskaret, jeg skal ha bilen inn på EU på mandag så da får verkstedet ta den resettelsen av batterimonitoren der om dette skal gjøres. Jeg skal også prøve å få litt info på problemet i denne tråden derfra også. Dette for legge ut mest informasjon her til andre på forumet som senere kan komme ut i samme situasjon. Jeg har ikke skrudd så mye på L 322 og særlig ikke på denne elektronikken som disse bilene har. P 38 har jeg nå 2 av så disse er jeg såpass innkjørt på og der finnes det jo massevis med erfaringer med her på forumet også. TDV8 føler jeg de fleste overlater til verkstedet. Det gjelder meg i grunn også på grunn av all den elektronikken denne bilen har og at jeg er redd for å rote det til enda mer. Det hadde vært fint om flere la ut tråder om TDV8 om det skulle være en liten eller en større ting slik at det kunne være lettere å ordne ting selv . Jeg synes ikke å finne så mye om TDV8 hverken her på forumet eller i de utenlanske. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.