Gå til innhold

D3/4 - Ulike typer foringer til berarmer


Tysen

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å benytte polybush foringer til berearmene på Discovery 3/4? Eg byttet alt av foringer på en Freelander 1 eg hadde tidligere til polybush, og bilen ble mye bedre å kjøre (selvsagt siden det var nye foringer) Men det førte og til noe kvining i fra foringene, og det krevde litt bruk av WD40 i ny og ne for å holde de stille.

På min tidligere D3 byttet eg alle 8 berearmene, med vanlig std. gummi + olje foringer.

 

Nå nærmer min "nye" D4 seg 100.000km, og det er nok plutselig tid for å begynne på nytt, med å skifte foringer på den også. Regner med det er de nedre fremste som rykter til først. Leser at det da er lurt å kjøpe til RRS, siden de har kraftigere (bak) foringer. Kan og kjøpe med heviduty foringer hvor de ikke er fylt med olje, men kun gummi tvers i gjennom. Noen som har erfaring med disse?

 

Så da er det fire valg:

1. Vanlig standard til Discovery, som ryker litt for snart, men som er ok å kjøre med.

2. Vanlig standard til RRS, som sies å vare lengre en de til Discovery, og som er ok å kjøre med.

3. Polybush, som sies å vare meget lenge, men som eg ikke vet hvordan er å kjøre med. Men skal man tro det som er skrevet, blir bilen bedre.

4. Heviduty til armert utgave, som er av gummi, uten olje i, og skal vare noe lengre, men som eg ikke vet hvordan er å kjøre med.

 

Noen som vil dele erfaringer ang. de valg de har tatt tidligere?

Skjermbilde.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske bestemt i at orginalforinger fungerer best, men bakre bærearmsforing foran er ikkje brukendes orginalt så der anbefaler jeg kun Powerflex foring. Eneste polyforingene som ikkje er dreid av en båtrulle. 

 

 

Setter man fult sett med poly på en disco så merker en det i bilen bare man kjører over en kronestykke på vegen.

Endret av Mads SL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mads SL skrev:

men bakre bærearmsforing foran er ikkje brukendes orginalt så der anbefaler jeg kun Powerflex foring.

Vet du hvordan bakre foringen på de til RRS er? Er de lik den forsterka typen med hel gummi, uten olje i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Norwegianwood skrev:

Jeg byttet til poly foringer bak i fjor og min erfaring foreløpig er at dette er de rette foringene for denne bilen. La vel en greie i wikien på det mener jeg.

Leste på wikien nå. Merket du noe endring i bilen på godt eller vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Tysen skrev:

Merket du noe endring i bilen? Ble den mer følsom for dårlig asfalt?

 

Ikke noen sinnssyke forskjeller, men alt blir jo bedre enn gamle ødelagte foringer som har rullet 200k. 

Angrer ikke på mitt valg, og klarer ikke å si at bilen er dårligere eller bedre med disse foringene i forhold til orginal. 

Forskjellen ligger i den ubegrensede garantien ;) og forhåpentligvis lengre levetid

Når man ser og føler på delene gir de inntrykk av kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginale gummiforinger slites jevnt over tid.
Erfaringene mine med Poly-foringer er at de er hardere enn gummi i starten, men slites ikke på samme måte som gummi.
Når de først er utslitt, merker man det omtrent over natta.
Har også opplevd Poly-foringer som må smøres jevnlig for ikke å lage gnisselyder, irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tysen skrev:

Leste på wikien nå. Merket du noe endring i bilen på godt eller vondt?

Jeg hadde originale som varte 50000ca:( Syntes bilen ble bedre enn noen gang etter at jeg byttet. Kjørt ca 20000 med dem nå og går meget bra uten noe knirk. Ser jo bra ut de Meyle HD armene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger så langt. Men her er det fremdeles åpent for alle erfaringer. Sikkert flere som har vært eller er i samme situasjon. mulig det til slutt kan trekkes en konklusjon ut i fra et flertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste eg vet er risting i bilen når en kjører på dårlig asfalt, og det er det mye av. Så det blir nok til at eg prøver komplette armer i fra RRS, med standard eller HD foringer i.

+ starte å se etter noen fint brukte 19''felger, som kan ha litt mer gummi rundt seg. Må bare slite ut dekka på mine originale 20'' felger først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...