Fredriklp Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Hei. Skulle sjekke oljenivået på framdiffen her om dagen og når jeg skrudde ut nivåpluggen kom det svart olje ut, byttet olje for ca 7000km siden så her er det noe som ikke stemmer. Mistenker at tetteringen mellom knokkelhuset med fettet og diffen ikke er tett. Kan det stemme og er det noe mer jeg burde bytte/bestille når jeg først er i gang? Og hvor ille er dette? Burde jeg la bilen stå? Bilen er en defender td5 2004 gått ca 180 000 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Er oljen svart kan det være oneshotgrease fra knokkelen ja. Simringen er lett å bytte. Skru av knokkelen fra akselhylsa og trekk alt rett ut. Simringen sitter i knokkelen/pokalen. Bytter du olje på diffen kan du fint kjøre mens du venter på simringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredriklp Skrevet 25. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2018 Takk for svar. Dette ser vel ut som riktig del ut ifra sånn du beskriver det? http://www.paddockspares.com/ftc3276g-front-halfshaft-oil-seal-inside-swivel-housing-oe-manufacturer.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 (endret) Du kan egentlig la det være. Det blir aldri helt tett pga retning på leppa på simringen. Ei heller er det krise for delene smøringsmessig. Endret 25. februar 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredriklp Skrevet 25. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2018 Kommer nok til å bytte etterhvert. Men da er det ikke så veldig hast med å få byttet? da kan jeg vente med å bestille simringer til jeg trenger andre deler også, så slipper jeg et par hundre kroner i frakt for deler som koster 25kr per Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 Greit nok å bytte når du skal inni der og rote pga andre ting. Tut og kjør inntil videre. Men føler du presset kan man jo kjøpe delen av norsk pusher. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.