Gå til innhold

Kompressor D3


jorgenht

Anbefalte innlegg

Hei, igjen VBF. 

 

Demonterte idag lufttank, mens jeg venter på nye bremserør da jeg har konstatert lekkasje og kompressoren har ‘’timed out’’ virker det som. 

Bestemte meg så for å sjekke tilstand på kompressor når jeg først var under der- og muligens renovere den. Har et X8R KIT. 

Surprise, etter å ha demontert støylokket og de to nederste boltene ramlet hele ensemblet ned. 

 

Spm er da som følger, renovere og kjøpe ny brakett? 

Eller gå for AMK kompressoren først som sist? 

 

Jeg fikk ikke av de to bakerste luftslangene hele, og braketten er knekt på to plasser. 

Har jeg forstått det rett at AMK kompressoren ikke benytter støyskjermen som satt der originalt? 

 

Mvh Jørgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter demontering av gammel kompressor, som jo selvfølgelig var ganske mørbanket, blir det ny kompressor.

Ser det ender på samme pris, om jeg går for AMK eller Hitachi, da braketten må kjøpes ny likevel.

 

Noen innspill på hva mer jeg kan ha behov for?

 

Har klips og bolter til brakett, men trenger kanskje litt rør og skjøter, da jeg måtte klippe rørene bakerst? 

 

Har da en gammel Original kompressor til donasjon, om noen trenger deler? Og et rep sett for denne, med lokk og tørkemiddel til salgs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok skaffe noen slangebiter, og noen skjøtestykker for montering. Dekselet vet jeg lite om.

 

Da jeg overhalte kompressoren min (Hitatchi) kappet jeg det meste av slanger, og satte på skjøtestykker. Da har jeg flere steder å forsøke å løsne slangene neste gang kompressoren må ut... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, jorgenht skrev:

Da var ny tank og kompressor montert. Og for en forskjell! Moro å se den reise seg :D 

 

Jeg har en ny tank liggende som jeg skal bytte ganske snart. Noen deler som erfaringsmessig bør byttes i tillegg/evt går i stykker under demontering av gammel tank og slanger? Tenker da på luftkoblinger, slanger, skjøtestykker osv.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! 4 nye bolter. Og Linolje eller Fluidfilm. Når du først har tanken nede kan du jo grise til ramma og karosseriet oppi der med letthet. 

 

Jeg skrudde ut messingkonnektoren med slangen, og slangen var like fin, bare å dytte i nye tanken. 

Få alle 4 boltene til å entre først, da det virker som om British finish er litt såder. 

:D Tror dette er letteste rep på luftdempersystemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, jorgenht skrev:

Ja! 4 nye bolter. Og Linolje eller Fluidfilm. Når du først har tanken nede kan du jo grise til ramma og karosseriet oppi der med letthet. 

 

Jeg skrudde ut messingkonnektoren med slangen, og slangen var like fin, bare å dytte i nye tanken. 

Få alle 4 boltene til å entre først, da det virker som om British finish er litt såder. 

:D Tror dette er letteste rep på luftdempersystemet. 

 

Takk for det. Jeg bestilte med nye bolter sammen med tanken. Er nok ikke så dumt å kline på litt forebyggende guffe med det samme man har trange steder tilgjengelig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter dere tanken fordi den var lekk? Fikk dere påvist hvor lekkasjen var?

Har selv en tank som er veldig rust angrepet i front. Tykt rustlag under sprukket lakk, men har ikke påvist lekkasje... ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fant lekkasje på tanken. I front, oppå. 

I tillegg så den jo fryktelig ut- og var grunn nok til å bytte. 

Ikke det- har fortsatt en lekkasje- men det får bli en annen dag. Må jo fordele problemene utover litt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...