Gå til innhold

Cross-MC med skilt, hva skal man se etter?


WildRover

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer anskaffelse av nytt leketøy. Har sett litt på finn.no, men det er jo en jungel der ute :o  Derfor håper jeg noen her kanskje kan lede meg litt på riktig vei.

Jeg ønsker meg (tror jeg) en lettkjørt cross-sykkel, ca 200-400 kubikk, med hvite skilt. Blir nok mest brukt på sommeren, både på asfalt og grus, men en fordel om det finnes brukbare vinterdekk også. Minst mulig behov for skruing, god tilgang på deler osv er også ønskelig.

 

Så da lurer jeg på:

-Hvilke merker og modeller bør jeg se på? Hva bør jeg holde meg langt unna?

-Ser noen sykler er registrert som mellomtung, men ombygd til fulleffekt. Er det mye styr å få den registrert som fulleffekt da? Og evt tilbake til mellomtung hvis jeg skal selge igjen?

-I søkeresultatene på finn, dukker det jo opp banesykler både uten skilt og med sorte skilt. Kan disse registreres med hvite skilt? Hva skal til i såfall?

-2-takt eller 4-takt? Fordeler/ulemper?

-Noen som har en sykkel å selge? Kan evt få en Freelander i innbytte :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Suzuki SP 370 i endel år.

Ypperlig sykkel til og fra jobb i Oslo og ennå morsommere i terrenget.

Med snaut 5 km til siste arbeidsplass i Oslo ble den lite brukt og solgt.

Abstinensen slo inn 14 dager senere og en 750 Africa Twin ble kjøpt.:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzuki DRZ 400 og Yamaha WR 450 skal være populære og driftssikre crossere med skilt. Ellers er det vel heller slik at fulleffekt er standard og mellomvekt strupede utgaver. Av de litt tyngre er vel KTM 640 blant de mest aktuelle, evt Honda XR 600, men der sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTM 520 EXC er definitivt det artigste jeg har kjørt i sjangeren, må ha service ganske ofte og man får vondt i ræva ganske fort. Men det er en fullblods crosser med skilt og går skikkelig godt. Husaberg 400 er i samme sjanger, også mtp service, og uten å ha fulgt med på priser i det siste antar jeg at den er billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil anbefale husqvarna 701, ja den er litt mer/ større motorkraft en det du ønsker innledningsvis, men den er ekstremt lett også. Du dreper heller ikke denne om du må kjøre noen mil på motorvei. 

Kjenner en som gir den de varmeste anbefalninger. Det råeste i endunker sjangeren. ( tvillingen er velkjente KTM 690 enduro )

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2016 KTM 450 Six Days som jeg vurderer å selge siden det blir for lite kjøring. Den har ca 11 timer på telleren. 2 felgsett. 1 sett med ispigg montert på sykkel nå, og orginale felgsettet med knasthjul.

 

Jeg har hatt Husqvarna TE600, Te600E, KTM 950 SE, og 690 Enduro, og 450in er absolutt det beste leketøyet utenfor asfalten.

Endret av Nilsh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...