Gå til innhold

Verktøy trimme i garasjen


Nobi

Anbefalte innlegg

Hei alle, jeg leter etter likesinnede folk som kan gi meg noen tips.

Så først og fremst den opprinnelige situasjonen: Vi kjøpte et nytt hus, men det må bli renovert.
Et stort prosjekt av meg er garasjen. Jeg ønsker å fullstendig gjenoppbygge dette.
Jeg vil ha verktøyene mine pent sortert i verktøykasser helt fra starten.
Jeg har latt etter inspirasjon på internett, men jeg kan ikke bestemme ennå.
Så mitt spørsmål til deg: Hvordan organiserer du verktøyene i garasjen og i bilen?
Jeg finner verktøykassaene fra Sortimo spennende https://www.sortimo.no/produkter/kofferter-og-boxxer/,
men jeg vet ikke om dette er det rette for en hobbyhåndverkere. Er det folk her som vil vise bilder av garasjen deres?
Jeg ville være veldig glad for det.

Takk og vennligst unnskyld min norsk, jeg kom bare for et år siden i det vakre landet.
Endret av Nobi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet.

 

Jeg har hatt Festool systemet i firmabil tidligere. (Nå i garasjen. Gamle typen Systainere)

Dette er veldig greit da hver kasse festes i hverandre og du kan flytte mange samtidig.

Dyrt, men praktisk.

Bosch har ett lignende system i Proff serien. Også kalt Blåserien.

Også forholdsvis dyrt.

Ser jula.no har lignende system som er en god del rimeligere.

 

Merket med merketape på utsiden for oversikt. (Front og topp).

Forsegler du merketapen og litt av plastkassen med ett lag klarlakk så holder merkene seg på plass over tid.

 

Jeg har ikke fasiten på hva som passer for alle, men jeg foreslår det som har fungert for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helmer skuffeseksjoner fra Ikea, en avdanket komode for det som er for stort for Helmer, reoler med plastkasser for lagring av deler, vetktøy i kofferter og diverse ræl.

Et utvalg verktøy hengt på vegg (dobbelt sett fastnøkkler, skrujern, tenger, sånt en bruker stadig vekk). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å ha verktøykiste på hjul, noen dype skuffer er ok for deler, spraybokser etc, men oversiktlige skuffer er best for verktøy (så kan jeg heller få opplevelsen med å lete etter det jeg trenger i et utall kasser når jeg er ute å kjører tur).

 

WP_20160903_010.jpg

WP_20160903_014.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standardverktøy som ofte blir brukt har eg i eit biltema verktøyskap med hjul, det er temmeli fullt men ikkje over fult. Å så har eg 2 sånne solide trillbare arbeidsbenker med skoffer å skap på, der havner verktøy som ikkje blir brukt hele tida, men sortert i rette skoffer, har også 2 vanlige garasje skap eit med mindre skoffer og hyller for å få sortert ting,   Det baller på seg med utruli mye verktøy med åra,

Har også laget verktøybagger for enkelte jobber, 

har det meste en trenger av snekkerverktøy klart i en biltema verktøybag så må det snekrest så er den klar, 

har også en sån generell verktøybag som oftest lever baki bilen. 

Har en system på tinga så er det mye gøyere å holde på, men hos meg har det komt til eit stadie att eg har mere enn eg veit om, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilen har jeg en Jula beskyttelsekoffert til de viktigeste reservedelene og en liten pipesett koffert fra Biltema med det nødvendigste til å skru med.

garasjen er full av alt mulig annet, men på lokalet/verkstedet brukte jeg en kjøkken innredning som jeg hadde til overs. Slike får du billig brukt også. I skuffeskapene har jeg utrekkshyller fra ikea. 

 

På gulvet ved arbeidsbenken, hvor en står mye, har jeg lagt asfaltflate med den sorte siden opp. Luner mot kaldt betong gulv, litt snillere for bena å stå på og lette å koste av.

 

mvh

leif Ove 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...