Gå til innhold

Forumtreff 2018, Persgården 15-17 Juni


Steinar

Anbefalte innlegg

Har snakket med kommunen nå. Totalforbudet mot åpen ild utendørs er opphevet.  Det er bare ikke publisert enda.  Det generelle forbudet mot bål i utmark gjelder fremdeles.

På konkret forespørsel om grilling på Persgård Camping var svaret at det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tore Kjernmoen skrev:

Har snakket med kommunen nå. Totalforbudet mot åpen ild utendørs er opphevet.  Det er bare ikke publisert enda.  Det generelle forbudet mot bål i utmark gjelder fremdeles.

På konkret forespørsel om grilling på Persgård Camping var svaret at det er ok.

:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, GaleTruls skrev:

Det må bli Roger, så vi kan få en æresrunde.

Det er 10års jubileum for han på Forumtreffet Iår ;) 

 

Uff er det det, synd da at vi har valgt å bli hjemme :o. Trøsten må være at det er for å prioritere å skru han sammen igjen etter litt godt stell....  kos dere på Forumtreff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen skam å snu…

Jeg snudde i Dalen i Telemark etter en noe skremmende opplevelse ned den hårnålbefengte 12% stigningen på RV45 fra Setesdal:

Rett før første hårnål piper det i 'Gearbox Fault', kjapt etterfulgt av 'Traction Failure' samt at turteller og speedometer falt til null, etterfulgt av et ras av feilmeldinger og en kakofoni av alarmer. Motoren gikk enn så lenge, men det var ikke bremsevirkning ved å gire ned. Så døde motoren også…

Å trille ned der uten motorkraft og servoassistanse på bremsene var mildt sagt litt skremmende. Porsjonerte bremsene nok til å komme trygt gjennom noen svinger til før jeg fikk ledig bane og vrengte inn på en grusplass til venstre. Da var skivene blåe og det røykte godt av dem. Surt (luktet det)

 

Var lite livstegn ved gjentatte startforsøk, bare en masse feilmeldinger igjen, innom 'Engine Disabled' også…  Fikk frem verktøykofferten og målte batteriet til 11,2 Volt, sannsynligvis dynamohavari da,  men varsellampen for ladingen hadd da ikke lyst…

Ringer hjem, ringer veihjelp og oppdaterer Fjaseboka som et desperat forsøk på hjelp derfra langt oppi ei li utafor det meste av sentrale strøk ;) Røyker selvfølgelig masse i et forsøk på å roe ned kroppen som nå begynte å reagere etter den noe spennende nedfarten.

 Setter meg i bilen og prøver å starte igjen etter en liten time, og tror du ikke faenskapet starter og går som om ingenting har skjedd? Vel, gearbox fault kommer og går som det passer seg og har gjort det lenge, men ellers ingenting ved Myrsnipa (eller Snipefrøkna) som kunne tyde på at noe var galt… Land Rovere er noen rare dyr :P 

Avbestiller bergingsbilen som er på vei, kjører ned på flaten og tester litt der før snuten vendes oppover igjen og hjem.

 

Fikk noen blink i ladelampa underveis og en gang blinket det i varsellampen for bremsene, så noe er det jo å ta tak i en eller annen plass. 

 

Kos dere alle sammen som har kommet vel frem og så satser jeg på at vi møtes ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle for et supert treff og flott greenlaning opp på fjellet. På vei fra setra fikk noen sauer en spesiell interesse for bilen min. Kanskje ikke så rart da den er behandlet med sauefett. Kjente vel lukta av artsfrender selv om den så litt rar ut den sauen på fire hjul.

 

mvh

Leif Ove og Adrian

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for enda et trivelig forumtreff!

Fikk tilogmed en forfriskende dukkert på Imingfjell 1060 moh!

Og rett hjem til konsert med Nils Petter Molvær. Det må man kalle en perfekt helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter et trivelig Forumtreff er over.

Like hyggelig å se folk igjen hver gang.

Ikke minst er det hyggelig å treffe førstegangsreisende også.

Krysser fingre og tær for natur-turkjøring neste år . enten seterveien eller via Landreas sine bekjente.

 

PS

Noen som vet hvilket nummer i rekken vi var på nå?

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her...

Takk for nok et ypperlig treff. Veldig kjekt å være i lag. Bare fine folk. Noe kjente og noen var nye. Begge deler like kjekt. Det ble som vanlig frakting av deler, salg av deler, hente deler som andre hadde med og så videre. Alt i alt...helt topp. LRForumtreffet ruler -_-

 

Hengeren til Arild var like populær som fiskedammen i skolegården 17.Mai. Her stimlet det til enhver tid av håpefulle..

 

DSC04549.JPG

 

Mye fine biler og folk DSC04550.JPG

 

DSC04551.JPG

 

DSC04553.JPG

 

DSC04556.JPG

 

DSC04558.JPG

 

DSC04559.JPG

 

DSC04562.JPG

 

DSC04563.JPG

 

DSC04565.JPG

 

DSC04566.JPG

 

DSC04568.JPG

 

DSC04569.JPG

 

DSC04571.JPG

 

DSC04572.JPG

 

DSC04575.JPG

 

DSC04641.JPG

 

DSC04642.JPG

 

DSC04649.JPG

 

DSC04651.JPG

 

Og så bar det ut på tur oppstilling både her og både der. Bjørn Ole var kyndig og trygg førstefører! Turen gikk via alt dom fantes av grusveier fra Rødberg til Solheimstulen. Fin tur!

 

DSC04580.JPG

 

DSC04584.JPG

 

DSC04587.JPG

 

DSC04591.JPG

 

DSC04594.JPG

 

DSC04598.JPG

 

DSC04603.JPG

 

DSC04609.JPG

 

DSC04611.JPG

 

DSC04614.JPG

 

DSC04616.JPG

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nok et veldig trivelig forumtreff :D Hyggelige folk, fin tur med Bjørn Ole i front og i år var det tom tørt og ikke nødvendig med presenning som tak på kvelden :D Litt regn søndag morgen var herlig når det trommet på biltaket og jeg kunne sove litt lenger :D Håper vi alle sees igjen til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder,   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mitt første forumtreff, det var veldig hyggelig, bra vær, mye grilling og enda mer vedfyring ga god stemning. Og så var det fint å møte og snakke med folk, samt "å få fjes" på folk her inne. (Stemmer for merkelapper med navn (og nick/forumnavn) til deltagerne neste gang, så blir det kanskje enda enklere å huske navn :- )

 

@Brage og jeg kjørte sammen hjemover og ble enige om at det var så fint å kjøre småveier i går at vi godt kunne prøve å finne noen til. Så med hjelp av b.la. @gautes og @Ahok (takk, takk) fant vi noen snaromveier og dro over to bomveier og fikk mange kilometer på fine grusveier, når vi skilte lag ned mot Hønefoss var vi vel begge enige om at den siste biten på vanlig landevei var ganske så kjedelig.

 

Her ved en kjapp pause for å strø, i et kryss, oppe på fjellet mellom Rødberg og Eggedal:

 

forumtreffet2018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, robertsoevik skrev:

 

Den grønne svenske Defenderen, er den som var innom Glaskogen på lørdagen forrige helg?

Jepp. Tilhører Lars som nesten har blitt fast inventar på norske treff.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle for ett hyggelig treff:).

Spesielt hyggelig å ha kjørekompis i bilen på Lørdag og følge med Kes på snarveier over fjellet hjem.

Vil også sende en takk til Range Rover Classic operatøren som på fredag snudde på E18 i tungtrafikken og hjalp meg med å bypasse varmeregisteret, slik at turen ikke stoppet så lenge der rett før Liertoppen. Takk takk;)

Det er jo betryggende med å kjøre Landrover, står du med panseret oppe - så stopper andre Landrovere å hjelper.

 

Mvh Brage  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Brage skrev:

 

Vil også sende en takk til Range Rover Classic operatøren som på fredag snudde på E18 i tungtrafikken og hjalp meg med å bypasse varmeregisteret, slik at turen ikke stoppet så lenge der rett før Liertoppen. Takk takk;)

Det er jo betryggende med å kjøre Landrover, står du med panseret oppe - så stopper andre Landrovere å hjelper.

 

Mvh Brage  

 

He he- Kasper er ikke så vanskelig å be når det står en bil i veikanten , spesielt ikke når det er en LR / RR :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...