Gå til innhold

Regeisterreimskifte og oljepumpe D4


ewikran

Anbefalte innlegg

Nå er tiden inne for bytte av registerreimer på kjærra.

Har lest meg til at det på mange D3 har det være katastrofiske ras etter slikt bytte pga en oljepumpe som ikke var laget helt slik den skulle.

Noen som vet om dette er forbedret til D4 2011?

Burde jeg likevel ta jobben/kostnaden med å bytte pumpa?

Verkstedet her mener det ikke er nødvendig da dette var et D3 problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pris på ca. 17500. Av dette utgjør deler ca. 8500.

Deler får du til under halve prisen hvis du bestiller fra utlandet, men jeg gjør ikke jobbe selv og verksted vil ikke ta deler som kunden selv har med på grunn av følgekostnadene hvis noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være nødvendig å skifte oljepumpe på D4 relatert til de problemene D3 hadde med oljepumpehuset. Men når du kommer til neste reg. skift ville jeg nå tatt den med uansett av rene slitasje grunner. 

Er pris differansen relativt liten, så kan du jo tenke på det nå også.

 

Det er jo dyrt å skifte bare olje pumpen som ett -  enkelt tilfelle -

 

Mvh Brage

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ewikran skrev:

Har fått pris på ca. 17500. Av dette utgjør deler ca. 8500.

Deler får du til under halve prisen hvis du bestiller fra utlandet, men jeg gjør ikke jobbe selv og verksted vil ikke ta deler som kunden selv har med på grunn av følgekostnadene hvis noe skulle skje.

Inkluderer det den bakre reima?

I såfall var ikke 9000kr i arbeidspenger noe å si på, gikk litt tid og en god del irritasjon før alt var på plass baki der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evo16v skrev:

Bare husk at i motsetning til d3, så er dieselpumpa timet på d4, slik at en bør ha låseverktøyet til denne også.

 

Ikke på 2.7literen ;)

På 3litern må den settes riktig på plass 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...