Gå til innhold

Pådratt meg noe tysk stål.. :-o


Belgarath

Anbefalte innlegg

Da det ble litt i overkant kostbart å kjøre Disco til og fra jobb (12mil hver vei) så jeg meg nødt til å handle ny arbeidsbil. Jeg har kjørt en nittitalls transporter ett års tid og den fungerer forsåvidt uten problemer, men siden bilen begynner å bli gammel og mangler både ABS og airbag, har jeg brukt Discoen nå på vinteren. Jeg har derfor vært på utkikk etter et (relativt) fornuftig kompromiss mellom pålitelighet og drivstofforbruk. (regnearket mitt viser at to dl/mil utgjør 1500,- i mnd. Da overnatter jeg to netter..(!)).

Valget falt på en pent holdt BMW 520d fra 2000 (E39). Skal visstnok være en bil med lite feil og greie delepriser om en skrur selv. Skulle helst sett at jeg kunne kjøpt en V70, men tilsvarende årsmodell og kilometer, så ligger de fort 10-15K høyere i pris og det blir noen liter diesel..

 

Noen flere her inne som kjører BMW? Noen erfaringer?

 

Skal forresten selge gamle arbeidsbilen, så om noen trenger en billig "LR-support vehicle" så ta kontakt. Selges billig, bilen skal vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eide en gang en E39 525tds. Flott bil å kjøre, og den så vel aldri innsiden av verksted annet enn ved service. Den hadde også luftfjæring bak. Tror den hadde godt over 300.000km på telleren da den ble byttet inn. i 2007.

 

Det er mange år siden, og siden jeg egentlig ikke hadde noen problemer med den så har jeg ikke den ringeste anelse om delepriser. Var vel noen som slet med at pixler i displayet døde. Mekanisk tror jeg det er solide biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har vel 136hken hvis jeg husker rett, bytt veivhusfilter med en gang hvis du ikke er sikker på at det er gjort nylig. Samtidig kan det være greit å få byttet ut originale vakumslanger rundtomkring, de pleier å morkne etterhvert uten at det vises siden de er lodne på utsiden.

 

Deler kjøpes hos koed.no for gode priser og utvalg. De har også enorm tilgangpå brukte deler fra eget huggeri i Danmark. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...