Gå til innhold

RR L322 2008-2012


Sveinhr83

Anbefalte innlegg

Får prøve meg på en tråd som ny bruker her inne.

Har i lange tider hatt lagret søk på Finn på RR fra 2008+

Får sjeldent eller aldri treff på 2008-2012 utgaver av L322, mens fra 2013 og nyere (L405) er det jo en del av i omløp. Stiller jeg søket fra 2007 og eldre dukker det også opp flere treff.

Noen spesielle grunner til at nettopp senere utgaver fra L322 er så lite i omløp?

Ser i ettertid jeg sikkert har lagt dette ut på feil sted........

Endret av Sveinhr83
Prøvde rette opp en feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sveinhr83 skrev:

Noen spesielle grunner til at nettopp senere utgaver fra L322 er så lite i omløp?

 

Nettopp fordi det knapt ble solgt L322 fra 2008 til 2012. Mange ventet nok på den nye bilen. Flere kjøpte RRS. Men det er ikke for mange av dem heller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sveinhr83 skrev:

Er det ingen som kan noe her inne??

 

Joda, men det er ikke så mange som sitter oppe på natten for å svare på spørsmål.  Og så treffer du lettere Range Rover kunnskapen om du poster i Range Rover forumet...

 

Det var en stor oppgradering for 2007 i og med at TDV8 motoren kom og veldig mange (?) kjøpte da.  Dette var motoren alle ventet på.  Så er det ganske vanlig at salget roer seg etter et slikt rush.  Derfor finner du ganske mange 2007 og vesentlig færre av senere årsmodeller.  På det tidspunktet var modellen allerede 5 år og så startet finanskrisen som allerede nevnt.

 

Er det en spesiell grunn til at du ikke vil ha 2007 men 2008 eller nyere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også legges til at salget av luksus-suv'er er veldig styrt av hvilke merke som har den nyeste modellen. Kommer det en ny modell uavhengig av merke er det DET alle med penger i banken SKAL ha, så dabber salget av for da er det et annet merke og en annen modell som her hot. 

 

 

Martin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sveinhr83 skrev:

Er det ingen som kan noe her inne??

 

Forøvrig er det en kjempestrategi når man er helt fersk, å innta en sånn holdning.
Man blir jo bare SÅÅÅÅ motivert til å hjelpe.
Eller ikke 

Fritt valg egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mye av årsaken er sannsynligvis som nevnt her,  vanskelig og usikker økonomi, samt modell endring.

Hadde selv en 2013 RR Vouge som jeg solgte for en tid tilbake, og vurderte deretter å importere en 2012 da jeg er fan av forrige modell.

En velholdt lavkm. ble mer kostbar inn til landet enn hva en velholdt siste generasjon kostet her hjemme. Derfor er det heller ingen lønnsom bil å importere. Nå er jeg litt spent på hva som skjer med prisene på siste gen. hybriden kommer i juni. 

Endret av ClausPhillip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...