Gå til innhold

D3, vakuum, servo og h.bremsesylinder


jorgenht

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å bidra med noe som kan være matnyttig for andre. 

Hadde svake bremser på D3 ‘06 og forsøkte en god lufting som endte i samme flate pedal- og veldig stort tap av bremsevæske i etterkant. 

Sjekket bremseservo, og denne hadde olje. 

 

Ergo- her har tilbakekalling P017 slått til igjen. Tilbakeslagsventil på vakuumslange. 

Med olje i servo og mulig defekt hovedbremsesylinder. 

 

Autostrada matchet UK på pris! Så da ble deler handlet der. 

Denne tråden har en liten twist- som sikkert fler av dere tenker på akkurat nå- kommer tilbake til denne. 

 

CD83FEE2-9B82-496A-88AC-E69CC1B29741.jpeg

Her er vakuumslangen ute av servo, og olje er tilstede i bunnen. 

A228EBE3-69A8-4381-9450-8F3B653E096A.jpeg

Inn bak kabelbunten og motor skal rørene plugges av og fjernes. 

 

65F0730B-6D31-422F-BB1A-1D52145B5CD4.jpeg

Hadde ingen god tang for disse klipsene, og måtte improvisere for å få trykk på dem. 

 

Klipsene og rørene kom lett av. Deretter skal siste vinkel med ventil av- og denne gav seg ikke uten kamp. Trangt, mørkt og endte med å slå den av med egnet skrutrekker og hammer. Magnetiserte en liten o-rings krok for å fiske ut ventil og fjær.

 

C1F0B065-8336-4992-B292-D378C2FCF7BD.jpeg

302BE001-04FA-45E8-8F06-634E36521954.jpeg

Ny og gammel. 

 

Etter bytte av vakuumrør- var det bremsesylinder og servo. 

Dette er ganske rett frem- batterikassen som inneholder ABS må ut- 7/8 13mm bolter. ABS må løsnes-3 10mm bolter. 

Servo har 4 stk 13mm bolter fra førerplass ved bremsepedal, samt klips/splint på bolt mot bremsepedal. 

Riv ut. 

A0DEC928-B767-46FA-9B7E-23BA003395BF.jpeg

Tomt. 

 

Monterer alt i motsatt, ish rekkefølge. 

Lufter. 

Alt vel....

 

Så- til twisten..

 

Det nye, harde bremsetrykket må ha gjort slutt på allerede godt korroderte bremserør under bak som nå spyr ut fin bremsevæske over hele tunet her hjemme. Da jeg ikke hadde en pøl med væske under tidligere, regner jeg med det er derfor. Enda godt jeg fant det når bilen stod i ro, og ikke når jeg skulle stoppe toget på 2,8T. 

 

Delenummer: 

034C125B-4D6F-45DC-843C-147524248503.jpeg

Servo.53150858-0094-4BE5-8B89-43D8C7C1A562.jpeg

Hovedbremsesylinder.860FE19C-82DD-4AB5-BE62-5060A68D0596.jpeg

Vakuumslangesett. 

 

Håper dette hjelper noen andre ved en annen anledning. 

 

Ser AF selger de bakre rørene, ferdig bøyd. 

Blir vel enda en bestilling der, så slipper jeg unna med en flens. 

 

/Jørgen. 

 

Endret av jorgenht
Minus et bilde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...