Gå til innhold

Innrede bagasjerom


Eirik Bødal

Anbefalte innlegg

Innrede ?
Flossy vegg-til-vegg-teppe ? Dass og dusj ?
Badstue ? Fullutrustet kjøkken med oppvaskemaskin og stekeovn med varmluft ?

Verktøy, turutrustning, hundebur eller barnevogner ? Skisaker eller dykkerutstyr ?

 

Å komme med gode ideer, før man vet hva du forsøker å opppnå blir litt vanskelig. 
Brått er de gode ideene skikkelig teite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt denne hyllen fra Mantec: https://www.flatdoguk.com/defender-load-lugger~749 som blir montert i disse dager. Har i tillegg brukt en treplate mellom hjulbuene med to pladtkasser fra Bauhaus under som rommet div bilting mm. Drømmer om uttrekkbar skuffer men de koster såpass at jeg stadig velger å bruke pengene på andre ting som trengs. Vurderer å bytte ut treplata med noe lettere og sterkere da det skal stå tre hundebur på deg.

2F3A2284-B94D-4F0D-B5D4-5BF7A7D4D392.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 4mm treplate med 100cm spenn, er solid nok til at jeg kan stå på den når den  er forsterket på rett måte.


Tar man med litt ingeniør`sk tankegang, behøver man ikke bygge i materialer tilpasset en jernbanebru, for å lagre litt rot og noen hunder oppå.


Stikkord kan være: aluminium, carbonfiber, epoxy, kjernemateriale.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt prinsipielt så liker jeg ikke innebygde møbler i Land Rover... tanken er att da skaffer man seg ekstra arbeid når man skal gjøre vedlikehold. I tillegg så blir det en god del gjemmeplasser for fukt som fører til rust.  Liker bare å stue kasser og bruke stropper for å holde de på plass.  Kanskje det er mulig å skaffe Zarges kasser i riktig størrelse?

 

 

IMG_20171018_143745.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak i en 110 bør det være så enkelt som mulig. Jeg kappa 10mm kryssfinerplate 80x110 (bruk gjerne fuktbestandig) som jeg la oppå skjermkassene, og laga ei midtstøtte på denne. God plass til kasser med stash under og hundebur eller annet oppå.....og ikke minst lett å fjerne om du trenger hele høyden i lasterommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganske store kasser fra biltema Per dags dato. Men syntes det blir litt uorganisert og krunglete.

Så leker med tanken om skuffer.

Vil ikke ha ting flyvende rundt i bagasjerommet til en hver tid. 

Har fullt mantec lasteromsgitter på vinduer og mellom lasterom og seter.

Veldig kult det du gjorde i din @Dirk:)

Men ble veldig avansert for en bil som bruker hver dag :)

Noen som har bilde av en med skuffer eller lignende som inspirasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi skulle på tur til Italia i 5 uker med Defenderen vår satt jeg inn en skuffeseksjon på venstre siden til å ha verktøy og deler i. I tillegg hadde vi selvsagt lastegitter bak baksetene. Jeg var avhengig av å ha plassen i midten til å rulle inn barnevogn osv, så derfor skuffer på siden. Seksjonen ble skrudd ned i hjulkassa og i sidevegg. Fungerte bra, og holdt god orden både på turen og i lang tid etterpå. Har dessverre ikke bilen lenger, men skal se om jeg kan finne noen gamle bilder. 

 

Jeg savner fortsatt å ha faste skuffer til verktøy og deler bak i bilen. Skjønner godt ønsket ditt om å få litt permanent orden på ting. Har løse kasser baki discoen, og det blir veldig rotete i forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er dette en varebil og arbeidsbil, men den bakre delen er jo lik uansett! Jeg har laget skuff på ene siden, har lagt 4mm finér på gulvet i bilen, så er det to firkantede alu rør som skuffen sklir på det på fineren. Bare ha litt silikonspray på så glir skuffen fint! Det andre «hullet» er til å tre inn sagbord, rettholdt og andre lange ting ;-) forskalingsfiner oppåhjulkassene lager et stort og fint flatt gulv :-) så har jeg limt gummi på dette så ikke ting skal skli så lett ;-) B2120610-9864-4C0F-B683-DE7053116279.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutta til en bit av vannfast finer og fire små ben på, så den enkelt kan tas ut.

Akkurat stor nok til at hundeburet kan stå oppå, da har jeg mulighet til å bruke de to bakerste setene i tillegg. Skal jeg bruke alle fire setene så må buret og plata ut.

 

Nå har jeg i tillegg satt inn et varebil gitter fra en Defender, modifisert litt og skrudd fast rett bak baksete ryggen på andre rad. Kjekt å henge tau og stropper på gitteret og noen nakkeputer til ungene.

Så nå bruker jeg ikke plata og buret så mye lenger, og bikkja har fått enda større bur å kose seg i :lol: 

IMG_0191.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...