Gå til innhold

Discovery 3 TDV6 05 model


Olav

Anbefalte innlegg

Minnes å huske at den type "opperasjon" ikke er til å spøke med. Vanskelig er det ikke, men risikofylt kan det være. Dette er en vurdering du bør gjøre på egenhånd. 

Nå husker ikke jeg tiltreknings momentet på gløde pluggene, men jeg ville ha brukt moment nøkkel og stilt den inn til korrekt moment og prøvd å skru de ut. ved bruk av slik nøkkel har du en vis formening om hvor mye kraft pluggene mottar. Leste vel at de anbefalte å ha "varm" motor før du prøver å skru de ut. 

Jeg ville vel ha prøvd å løsne de så langt det går, og når de begynner å gjøre motstand ville jeg ha sprayet litt wd40, crc el. og skrudd pluggen inn igjen også prøve på nytt.

Mener å huske at det ikke er gjengene som er problemet men selve gjøde tuppen som sveller opp.

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ba om å få skiftet alle 6 på LRverksted i Sverige for et par år siden. Pluggene på v side ble byttet. De 3 på h side satt fast - verksted sa at de måtte ta av topplpkket, og ikke sikkert at det ville gå bra da heller.

Monterte motorvarmer i stedet - fungerer bra.

Og selv uten bruk av motorvarmer får jeg start ned til - 17-18 grader. Gløder et par ganger.

Vermund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "lokale" LR verkstedet hadde en del skumle historier om glødeplugger på disse ja. De hadde flere ganger måtte av med toppen å sende den inn til maskinerings verksted for å få de borret ut. Trikset er å få bilen så kokvarm som mulig før du prøver, få fatt i en henger på 3tonn og kjør som om bilen var stjålet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk byttet på min via en her på forumet som hadde bekjentskap til en som var ekspert på bytte av glødeplugger, blant annet på D3. På min så knakk to stykker, og de borret han ut på plass. Herligheten kostet meg 5200,- mener jeg, og pluggene hadde jeg kjøpt på forhånd. 

Han anbefalte også bytte annethvert år siden de ikke koster stort. Jeg har dog ikke gjort dette. 

Husker dog ikke navnet på han i farta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...