Adventure Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 (endret) Hei. Bestilt ny diesel matepumpe til min Disco1 300tdi da den gammle ikke mater manuelt lengere (før den fikk en demontering, men fjæra er slarkete). Pumpene er litt ulike men skulle gå om hverandre. Bestilte type FF001279 på famous four.co.uk Se bilder. utfordringa mi er å få den nye til å passe. Den gammle sklir rett inn men den nye pumpa stopper/butter mot noe. Har hatt omdreining (på er det crankshaft?) flere ganger og ingen posisjon utgjør no forskjell. Har brukt lykt og sett på posisjonen og da er det plass. (klønte beskrevet JA, men håper noen kan hjelpe.) MvH Andreas Endret 13. februar 2018 av Adventure skrive feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Sikkert ganske løs arm på den gamle. Den nye virker, og da må du tre inn armen høyt og presse den ned fordi arme ligger på kamakselen. Kanskje står kamakslingen slik at den er på topp, og da blir det enda tyngre. Rå makt må til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Fjær i orden på den nye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2018 (endret) 22 minutter siden, gautes skrev: Fjær i orden på den nye. Hva mener du?? Om fjæra på den nye er i orden? I såfall: Ja. 22 minutter siden, lafterolf skrev: Sikkert ganske løs arm på den gamle. Den nye virker, og da må du tre inn armen høyt og presse den ned fordi arme ligger på kamakselen. Kanskje står kamakslingen slik at den er på topp, og da blir det enda tyngre. Rå makt må til. Rå makt? Typ med vold og vaselin går alt? Jeg har prøvd å rotere kamakselen slik at den er best plassert i forhold til fjerning og montering, testet med den gamle pumpa og den sklir inn og ut meget lett. Jeg er takknemlig for hjelpen jeg får her og den guidingen jeg fikk pr. telefon Rolf tidligere i dag. Hjertelig takk. Endret 13. februar 2018 av Adventure Glemsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Løft pumpa inn og press ned. Arma er fjørbelasta og pumpa presser du ned og skrur fast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Gammel pumpe- defekt fjær. Ny pumpe- ok fjær og følgelig mer press for å få på plass. Men skjønner godt at du lurer. Ogat du spurte. Litt dårlig tid siste skriving. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 14 timer siden, lafterolf skrev: Løft pumpa inn og press ned. Arma er fjørbelasta og pumpa presser du ned og skrur fast. Mangler fortsatt 1-2 mm før den kan skrues på plass. Prøver med tvang og lirk og makt. Får ta en rotasjon på kammen igjen å prøve å se når den er på sitt høyeste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Så lenge lengden på armen er lik på begge pumpene skal det gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 (endret) 41 minutter siden, lafterolf skrev: Så lenge lengden på armen er lik på begge pumpene skal det gå. Armen på ny pumpe er 5mm lenger fra rota (inni pumpa) og ut dvs 7 cm. Fra hullene til boltene er det 5,8- 6 cm (dårlig bilde) Armen på gammel pumpe er 5,5 cm fra hullene og ut. Endret 14. februar 2018 av Adventure La til bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Tror ikke det skal ha betydning, i fall at arma traffer noe kan den kanskje kuttes av litt på enden. Kjenner du at den butter eller er det fjørbelasta motstand når du trykker den inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Akkurat nå, lafterolf skrev: Tror ikke det skal ha betydning, i fall at arma traffer noe kan den kanskje kuttes av litt på enden. Kjenner du at den butter eller er det fjørbelasta motstand når du trykker den inn? At den butter og kommer ikke inn på "plassen sin" mot der den ene "kammen" går ned. Dvs virker som at om den tar tak er det i tuppen på armen og ved en rotasjon skyver den ut/ ut av stilling og ut av hullet. Naboen kom opp å så, han lurte på om det var noe vits å fore den ut med en stålpakning pluss en "papp" pakning til. Men resultatet vil vel være det samme da den "kammen" blir bare å trykke på tuppen av armen. " original replica meg midt i". Vurdere å sette inn den gamle. å se om jeg ikke får i gang den igjen. Får jeg diesel så er det en midlertidig fiks. Så kan jeg stikke til EWS etter å ha ringt han å hør tom han har en annen type eller noe. ( etter demontering og avtørking og en "kakk" i baken så virker det som den gamle fjæra fortsatt har litt å gi.) men er det Den gir helt til alvdal også er det stopp eller gir 100.000 km hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Der var den på plass. Nå får man funskjonsteste den med diesel. Kjenner ikke noe for luft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Var det bare mer vold som skulle til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 12 minutter siden, iknutis skrev: Var det bare mer vold som skulle til? Betraktelig mer vold og ett konstant ned spenn på fjæra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.