Sluger Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Prøver å starte webasto når bilen er kald, men får opp low battery, start engine. Det er nytt batteri på den, og ladespenningen er 14.5v. Nown som har vert borti det samme, og har en formening om hva det kan være? Meget irriterende å ikke få brukt webastoen før start. Merker dog ikke noe som skulle tilsi at det er dårligt batteri på bilen. Disco4 2010 mod Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Ble det gjennomført "Battery reset" når bilen fikk nytt batteri? Hvis ikke så kan det være en mulig feilkilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sluger Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2018 Det er ihvertfall prøvd å gjort, dog med bosch sitt system. Mulig dette ikke har vært tilstrekkelig? Er det noen andre måter å gjøre dette på, eller må man bare kjøpe iidtool først som sist? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreazz Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Har du fått toppladet batteriet med en ordentlig lader? Det hjalp på min D4 med nytt batteri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sluger Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2018 Får begynne i den enden og lade det maks opp da det ikke er gjort. Kansje det gjør susen. Bør man ta det helt ut, eller kan det være tilkoblet ved lading? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 La batteriet sitte du, koble fra minus polen og isoler denne, hev på en ctek lader el. helst en slik "smart" lader og la den stå og kose seg over natta. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morton Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Har samme problem, leste endel om dette på Engelsk LR forum, flere der som legger skyld på minus kabel fra batteri, denne har en innebygget batteri sensor giver som sender impulser videre om batteristatus. Hvis denne gir fra seg feil signaler, f.eks "low battery, start engine" vil den også gi beskjed om ikke å tillate start av Webasto. Jeg byttet batteri, bilen lader som den skal, den har vedlikeholdslader hver natt, men fortsatt "low battery, start engine". Denne minus kabel ble byttet på min bil i 2012, på garanti. Men alt tyder på at den er gone igjen. Jeg skal iallefall bytte engang til, selvom det ikke dekkes av noe garanti lenger. https://www.disco4.com/forum/low-battery-warning-40779-60.html?highlight=fuel+burning+heater Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sluger Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Da har vi akkurat samme problem. Har ikke prøvd å fullade batteriet enda, men om det ikke går får man bare prøve den kabelen med sensor:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreazz Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Fikk beskjed av de på merkeverkstedet, at batteriet måtte lades med minusen til lader koblet via chassi på bilen. Pluss kan kobles rett på batteriet. Dette for å ikke forstyrre batteriovervåkningssystemet visstnok. Prøv det før man handler nye deler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sluger Skrevet 15. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2018 Ja er det som er planen nå først. Har bare ikke hatt anledning til å lade opp enda:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sluger Skrevet 19. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2018 Har nå fått toppladet batteriet, og ser ut som det virker som det skal enn så lenge. Fått kjørt webasto noen ganger, så so far so good Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsenv Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 Hei Sluger. Hvordan har det gått med batteriet ditt? Jeg opplever samme feilmeldingen som du gjør. Nytt batteri, lades med en eldre bosch lader, men det hjelper ikke. Har kjørt "battery reset" med IIDtool. Får samme feilmelding: "Lavt batteri, start motoren" -Vidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsenv Skrevet 27. januar 2020 Del Skrevet 27. januar 2020 Noen andre som har opplevd meldingen «lavt batteri, start motoren»? Har nytt batteri, har resatt Batteriovervåkningen med IIdtool og ladet batteriet flere ganger med en Ctek lader. Minus i karosseriet og pluss på batteripolen. Om jeg lader natten over så kan jeg få meldingen om morgenen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 28. januar 2020 Del Skrevet 28. januar 2020 Min har også vist den meldingen noen ganger etter å ha stått en stund når det er kaldt og hvis jeg har latt kupelys etc stå på en stund. Føler den burde takle dette men tror bare det er batteriet som gir bittelitt for lav spenning... er visst ikke helt uvanlig for D4. Hvis du i tillegg har problemer med å starte bilen etterpå så er det nok på tide å bytte batteri. Har du målt hvilespenning før du starter forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsenv Skrevet 29. januar 2020 Del Skrevet 29. januar 2020 Batteriet er nytt. Målte 12,44V hvilespenning, ved motoren igang ligger ladingen på 14,4-14,8V. Batteriet som står i nå er https://www.thansen.no/product.asp?pn=345617&n=11976®nr=BS64450&RegNrRecID=22432386&tid=11891&group=2100&refloc=2 Det stod et original LR batteri i og det var også en Exide batteri. Det er ikke noe problem å starte motoren. Viser ingen tegn på at det er lite kraft i batteriet. Men kan se ut til at 12,44v hvilespenning er lavt, ser det opereres med over 12,5v på Sønnak sine sider. https://sonnak.com/batterikunskap/selvutlading/ Kan det være et dårlig batteri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ottahol Skrevet 30. januar 2020 Del Skrevet 30. januar 2020 Hvilespenning på nytt batteri skal være 12,7. Hvilespenning på 12,4 er ca 70% oppladet. Lad opp batteriet og se hva du oppnår av hvilespennng etter det. Batteriet må stå en stund etter lading før man måler hvilespenning. Reklamer på batteriet hvis du ikke oppnår 12,7 volt etter lading. Jeg kjøpte ett Sønnak/Exide batteri i fjor og hadde samme problemet. Jeg ladet flere ganger og med to forskjellige ladere. Ctek 4 A. og en Carwise på 8 A. Ingen fullførte ladeprosessen frem til vedlikeholds lading. Hadde litt problem med å få godkjent reklamasjon, men til slutt så fikk jeg snakke med en som hadde batterikunnskap. Problemet kan være att batteriet har stått lenge slik at platene i batteriet ikke lar seg lade helt opp. (Gått ut på Dato) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.