Gå til innhold

Bil på skjeve


leiohel

Anbefalte innlegg

Ved to anledninger har bilen min blitt litt sprø i høyden bak. Første gang var plutselig i fart at den slapp seg ned på høyre side. Ble normal etter jeg skrudde av og på bilen og byttet kompressor rele.

I dag ble venstre side pumpet helt oppnår jeg startet bilen. Normal før start. Senorene viser:

Hs-164

Vs-123

 

Nå er den nesten normal og tok releet i motorrommet.

 

Er det noe poeng i å bytte side på dem da de får andre kontaktpunkt?

 

Mvh Leif Ove Hellevik 

 

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensorene er fire forskjellige, så du skal ikke bytte side på de. Men det kan være du skal kalibrere høyden på nytt? 

 

Tror heller det er en feil som kommer og går et sted. Veisaltet gjør at det kan trenge inn fukt i koblinger og ev skadede kabler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lafterolf skrev:

D2 dette:)

Aha, unnskyld sjekka ikke det. 

 

Da er ikke mitt svar relevant. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gamle er de ikke men enkleste er å bytte. 

Men ut i fra høyden de viste og vinkelen på bilen virket det som at de viste rett. Skal ta en titt på ledningene før jeg bytter. Kan være at en kabel ligger og gnager og får jord.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt en uke uten sls releet og det har fungert bilen synker ikke. Men i dag lå den helt nede. Startet opp og den hevet seg. Litt vel mye, men kjørbar. Etter en liten kjøretur senket den seg helt ned og nekter å heve seg igjen. Skulle gjerne hatt den opp igjen i en uke mens jeg venter på nye høydesensorer fra tåkeholmen.

 

Gikk ut nå å startet bilen og vips ble den høy igjen. På høyre side veldig høy. 

 

noen tips.

 

mvh

leif ove

 

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den virker som den holder luft når sikringen er tatt ut men oppfører seg sporadisk ellers ville jeg tippet det er sensorene. Selv om det er lekkasjer i belger eller ventilblokk så skal den ikke heve seg så høyt, da er det sensor som tuller. Sls er ganske enkelt på D2 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...