tigergutt Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Oooo hellige LRF: Jeg mistenker at wastegate er litt sticky og lurer på om løsningen er å koble løs armen og fylle den lille "hendelen" inn på turbo med wd40 slik at denne går lett og ledig... Har forstått at det skal være nærmest null motstand i denne når den er koblet fra selve klokka. Er det noen som har erfaring så del gjerne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Husk at du har variable skovler på vgt-turboen. Du har ikke vanlig wastegate. Ring turboservice og spør dem om du tenker på tjuvtriks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 Hæ? Nå skjønner jeg ingenting. Har jeg ikke vanlig wastegate? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 En vanlig turbo har Wastegate som åpner for overtrykk. Vgt-turboen har justerbare skovler, og de styres fra staget du mener justerer overtrykksventilen (wastegate). Dette var jeg ikke klar over selv før YMK forklarte dette for ikke lenge siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2018 Oi. Nytt for meg. Takk. Nå har jeg justert staget og har max booster på 1,4 på instrument som er koblet direkte på slange. Nanocom derimot leser konsekvent 0,2 psi mindre over hele fjøla. Hva er mest korrekt og har denne forskjellen noe å si...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Nanocom leser fra innsugssensoren. Du leser fra nært turboen. ECU får dermed trykket der det er avgjørende, nemlig nært sylinderne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2018 Betyr da dette at jeg kan gå 0,2 over et som står på instrumentet mitt? (kommer ikke til å holde noen ansvarlig, bare spør) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Om du har VGT-turbo så er det nok også montert en liten boks ved ECU som lurer ECU til å tro at turbotrykket ikke er høyere enn originalt. Da vil du få litt lavere turbotrykk avlest i nanocom enn det motoren virkelig har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Har turboen sotet gjør du vondt værre med å fortsette å kjøre er jeg redd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Det var nok ikke sot i turbo. Etter at jeg justerte opp trykket litt ble den myyyye bedre på lave turtall. Jermundpr: Da legger jeg meg litt under anbefalt fra TD5Inside. Det er jo TurboBoost box montert :-) Takk for innspill karer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Trykket øker på høyere turtall og skal ikke påvirke trykket på lavere turtall. På lave turtall vil det ikke oppstå overtrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Hmmm Kan du da forklare hvorfor den ble så mye bedre på lavt turtall? Fordi jeg druknet hele wastegatekostebinderiet med WD40? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.