Gå til innhold

Bytte bakrute mekanisme. FL1


landrange

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte bilen i høst, på auksjon, var en av feilene defekt bakrute regulator. Vajer var røket, jeg bestilte nytt kit på nett, bare vajere og noen plastdeler. Fikk montert dette sammen, men fikk ikke dette til å funke 100%.  Da jeg kom ned i garasjen neste gang var ruten borte!! det lå 2mill glassbiter inne i bakluken og rundt omkring. Må ha vært noe spenning i glasset eller noe, Kanskje strammet boltene som fester glasset for hardt. Fikk tak i en brukt rute på finn, og montert igjen men det som ikke funker er at ruta ikke går litt ned når jeg skal åpne døren. Hvis jeg hjelper til og lukker døren så går den opp som den skal men altså ikke ned de 2cm når jeg åpner. Tror jeg har montert dette ut og inn 20 ganger nå. Tror jeg nå bestiller nytt kitt, men denne gang komplett kit u/motor. Sikkert flere av dere FL eksperter som har byttet reg på bakruta som kanskje har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, landrange skrev:

Bestilte ny mekanisme i går. ebay. komplett u motor. Så får vi se da hvordan dette blir.

 

Bra. Tipper det går fint. Ingen stor affære med ferdig oppsett. Ruta må justeres litt inn i "klemme-festene", men ellers så var det grei skuring på vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

Fikk omsider montert ny bakluke vindusmek. bestilt fra Paddocks, med motor. Etter å ha montert den så er det bare så vidt den orker å heve vinduet opp, må hjelpe med å dra i glasset.

Veldig irriterende. Uansett står den nå i oppepos og den går de 2 cm opp og ned når jeg åpner og lukker døren. Får håpe den ikke går ned automatisk av seg selv som den har gjort et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også byttet denne ved et par anledninger. Da har det ikke vært utfordringer som du refererer. Sikker på at alt kom riktig på plass. Jeg har smurt opp wirene godt, og sjekket at ruta går opp og ned smooth ved justering på innfestingen til glasset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne nye mekanismen med wirer og alt er helt nytt skulle det vel ikke være behov for å smøre opp? Tenker at mulig detter er en litt billig variant og motoren kanskje er litt svak? kostet 84pund. Men er vel ikke så mye som kan gjøres galt her så vidt jeg kan se, er bare en måte å montere den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ny mekanisme ble kjøpt inn hos Veng her i byen, og montert, men synes den gikk veldig tregt da jeg skulle kjøre vinduet opp. Uansett er dette på plass nå og ruta går det lille opp og ned når jeg åpner og lukker døren, har ikke behov for å åpne vinduet på bakluka, så krysser fingre for at dette bare funker nå slik at jeg får brukt døren normalt! Neste blir å bytte mek på venstre bakdør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kan bli litt treg å løfte om du ikke har startet bilen... eller stoffet det ligger mot er fuktig.  venstre bakdør er ikke så vanskelig. men må lirkes riktig veien for å få ut og inn motoren. 

 

jeg husker jeg skrudde mine justerings skruer ganske mye innover. så den såvidt toucher. ca like mange omdreininger begge så det blir ca likt press på ruta. eller like lite press. 

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...