Gå til innhold

D3 eller RRS ønskes kjøpt


MariusMorch

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Tonga Green D3 2007 som jeg tenker å selge snart. 235.000 km. 

 

Den har Prospeed takgrind, hevet luftinntak og lyktebeskyttere. HSE betyr at det meste utstyr er med, største stereo med subwoofer, navi/infoskjerm. Webasto er oppgradert til å fungere som forvarmer (kun motor) og det er DEFA med batterilader, kupévarmer og fjernkontroll i tillegg. 7-seters versjon. 

Jeg har hatt den i 7 år og har tatt regelmessig vedlikehold (oljer, registerreim, hjullager og andre mangler) selv og satt bort noe. Dvs all historikk tilgjengelig, men ikke alt med stempel. 

 

Den har siste 2 år ny dynamo, luftkompressor, -reservoar og 4 helt nye luftdempere, og det meste av fôringer, parkbrems og skiver/klosser foran/bak. Det er noen riper og sår, men den er i teknisk god stand. Selges med nylig B-service inkl registerreim, oljepumpehus, EGR-ventil og glødeplugger og EU-godkjent til april -20. 

 

Den er ikke akkurat et prosjekt, da jeg nettopp har hatt en del påkost i forbindelse med EU-kontroll og preventivt bytte av mange potensielt kostbare gjengangerfeil, som oljepumpehus og glødeplugger og luftfjæring er skiftet. Det er 7 år/160.000 km til neste reg.reimskifte. Jeg anbefaler flush av automatkasse ved 270.000 km.

 

Piggfrie vinterdekk er gode, sommerdekk 265/65-18 BFG-AT har noen sesonger men ikke modne for utskiftning. 

 

175.000 er en del penger men synes jeg må ha såpass etter å ha kostet på halvparten siste år. Kan evt selge med takteltet i prisen. Siden jeg får ny bil (Jaguar I-Pace) i september er det ikke hastverk men den kommer på Finn i løpet av våren. 

90C29ACF-645B-405D-9DCC-24182EEA3AB6.jpeg2D69D2E7-AF23-4DE8-831D-B26DCD6F8273.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...