Gå til innhold

Anbefalt verktøy til å kone bremserør


finnarne

Anbefalte innlegg

I september var det flere av oss som var på tur i de svenske skogene. Turen kan anbefales, men underveis var det en som klarte å dra istykker ett bremserør. Turleder var rask på plass med passende verktøy. I ettertid har ihvertfall jeg bestillt, vet ikke om det var flere som bestillte. Har brukt det nå 2-3 ganger, og i forhold til det enkle settet til Biltema, så er det ihvertfall mye enklere å bruke.
Bestillt på ebay.co.uk Brake Pipe Flaring Tool Professional In-situ 3/16" SAE Hand Held FL29

s-l1600.jpg

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så flott ut! Grei pris også. Påløper vel kanskje noe moms i tillegg.

 

Jeg har den dyre Biltema varianten etter å ha vraka et par andre. Er veldig fornøyd med det, og det gir likt resultat hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, kulien skrev:

Det så flott ut! Grei pris også. Påløper vel kanskje noe moms i tillegg.

 

Jeg har den dyre Biltema varianten etter å ha vraka et par andre. Er veldig fornøyd med det, og det gir likt resultat hver gang. 

  

Den er faktisk meget god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være et bra verktøy dette, spesielt til bruk på rør som allerede sitter på bilen. Vær imidlertid obs på forskjellen mellom SAE og DIN når det gjelder bremserør. Samme bil kan ha begge typer, ja faktisk kan samme røret ha en type kon i hver ende. Verktøyet det er linket til lager SAE-kon, men det finnes et av samme type for DIN-kon også.

Mer om kontyper her: http://www.fedhillusa.com/?page=flare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...