JEJ Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Hei, er det slik å forstå et radiatorvifta i utgangspunktet skal stå stille med mindre temperaturen stiger over et magisk punkt? Eller skal den gå rundt med motoren hele tiden? JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Nei,den følger med men kan holdes igjen med hånden ved start. Ikke prøv å stoppe den når motoren går. Vonde fingre eller vifteblader sprekker. Låser seg når motor trenger mer kjøling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velar Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Jeg fjerna vifta på min def for en tid siden. Har ikke opplevd overheting selv på langvarig tomgangskjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 På tomgang produserer TD5 lite overskuddsvarme. I det hele tatt lite varme overhodet. Mest ved belastning og lav hastighet. Jeg vurderte også å fjerne vifta på vår 300 og nå TD5ere.Men med så misvisende tempviser på dashen blir vifta værende der den er. Det er ganske variabel kjøring på bilen og senest i går ble en henger på 3,5ish tonn trukket i tung snø oppover en lang stigning. Da høres det godt at vifta har slått inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Byttet min viskosevifte for litt siden og hører godt når den slår inn. Skjer ikke så ofte men lange bakker og varme sommerdager med småkjøring og AC på så er den kjekk å ha. Man kan jo vurdere elektrisk vifte men viskoseviften er ganske enkel i forhold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.