Gå til innhold

Hjelp ønsket :)


kenHalvard

Anbefalte innlegg

Hei, har en 2006 RR Sport, og har kjøpt ny plate til navigasjonen. 2015 plate fra Satnav. når jeg setter den inn og starter bilen er det bare farger på skjermen og ingen kart!? Noe oppdatering som må til? Noen som vet?

 

Ett annet spørsmål; noen som vet hvor man kan oppdatere Bluetooth slik at man kan spille musikk via telefon f.eks. Synes også Bluetooth i bilen funker dårlig når jeg bruker den til handsfree. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt en orginal SatNav oppgradering eller en "billig" OEM? Jeg har forstått at billige SatNav oppgraderinger ikke alltid virker. Tror jeg ville begynt der.

 

Når det gjelder Bluetooth til denne bilen så sikler jeg etter det de tilbyr fra www.mobridge.co.uk. Ser veldig bra ut, og løser det du også er på jakt etter. Har sjøl ikke tatt investeringen enda, dels fordi jeg ikke har oversikt over arbeidet som må gjøres.

 

Er det forresten noe blåtann i det hele tatt originalt i denne bilen?

 

kjetilV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall blåtann i min 07 mod ja. Men tungvint å bruke synes jeg. Må koble opp mot bilen hver gang jeg starter den. Koden er forøvrig 2121, det er vel likt på alle. Kurant å ringe opp med, og kurant å besvare anrop. Veldig god lyd når den kommer gjennom originale høyttalerene i bilen. 

Selvfølgelig kommer det et MEN!!! Når jeg har snakket et minutt eller tre, kobler handsfree'en ut, og jeg må fortsette samtalen i telefonen. Så dette har jeg kuttet ut å bruke. Om det er mulig å spille musikk med den aner jeg ikke. Jeg har aldri lastet ned musikk, hverken på pc eller telefon. Jeg hører på radio eller spiller cd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2018 den 10.47, kjetilV skrev:

Har du kjøpt en orginal SatNav oppgradering eller en "billig" OEM? Jeg har forstått at billige SatNav oppgraderinger ikke alltid virker. Tror jeg ville begynt der.

 

Sitat

Kjøpte en original SATNAV DVD. Men den ser ikke ut til å virke. Når jeg setter den i DVD som er under førersetet så kommer ingen kart opp. Har skrevet til dem og spurt etter en ny plate så får vi se. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2018 den 18.49, IAS skrev:

Det er iallefall blåtann i min 07 mod ja. Men tungvint å bruke synes jeg. Må koble opp mot bilen hver gang jeg starter den. Koden er forøvrig 2121, det er vel likt på alle. Kurant å ringe opp med, og kurant å besvare anrop. Veldig god lyd når den kommer gjennom originale høyttalerene i bilen. 

Selvfølgelig kommer det et MEN!!! Når jeg har snakket et minutt eller tre, kobler handsfree'en ut, og jeg må fortsette samtalen i telefonen. Så dette har jeg kuttet ut å bruke. Om det er mulig å spille musikk med den aner jeg ikke. Jeg har aldri lastet ned musikk, hverken på pc eller telefon. Jeg hører på radio eller spiller cd. 

 

Akkurat samme symptomer som jeg har i min 2006 modell. Funker noen få minutter så faller den ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, christianvig skrev:

 

Ja det er AUX utgang på bilen. så det kan jo selvfølgelig være ett alternativ. takk for tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme symtom  i min 05 D3, en programvare oppdatering utført med iidtool / faultmate hjemme i gården løste saken for meg, en liten stund helt til modulen "døde"

Etter noen raske mails til gap gutta mistenkte de feil med flash minne i modulen, jeg sendte dem modulen og de bytta flash minnet, £20 for jobben. Etter det har den funka som forventet. RRS or D3 bruker samme bt modul. Du kan høre om noen kan prøve å oppgradere eller flashe modulen på nytt med nyeste software.

Eller kontakt brigs i England for Exchange.

 

Er du i nærheten av Drammen en gang kan jeg sikkert prøve å flashe modulen din hvis du ønsker dette.

 

Mr.P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, parrafin23 skrev:

Hadde samme symtom  i min 05 D3, en programvare oppdatering utført med iidtool / faultmate hjemme i gården løste saken for meg, en liten stund helt til modulen "døde"

Etter noen raske mails til gap gutta mistenkte de feil med flash minne i modulen, jeg sendte dem modulen og de bytta flash minnet, £20 for jobben. Etter det har den funka som forventet. RRS or D3 bruker samme bt modul. Du kan høre om noen kan prøve å oppgradere eller flashe modulen på nytt med nyeste software.

Eller kontakt brigs i England for Exchange.

 

Er du i nærheten av Drammen en gang kan jeg sikkert prøve å flashe modulen din hvis du ønsker dette.

 

Mr.P 

takker for tips. Litt langt til Drammen fra Sortland for en flashing av modulen, men takk for tilbud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2018 den 10.47, kjetilV skrev:

Har du kjøpt en orginal SatNav oppgradering eller en "billig" OEM? Jeg har forstått at billige SatNav oppgraderinger ikke alltid virker. Tror jeg ville begynt der.

 

Når det gjelder Bluetooth til denne bilen så sikler jeg etter det de tilbyr fra www.mobridge.co.uk. Ser veldig bra ut, og løser det du også er på jakt etter. Har sjøl ikke tatt investeringen enda, dels fordi jeg ikke har oversikt over arbeidet som må gjøres.

 

Er det forresten noe blåtann i det hele tatt originalt i denne bilen?

 

kjetilV

Hei igjen. Kontaktet leverandøren SATNAV og fikk beskjed om at jeg trengte en annen oppdatering disc. De sendte den "free of charge" samme dag :) God service der altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...