Gå til innhold

Vann lekkasje?


Nils

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt. Har et «sikrings skap» for vannet, og har rør i rør. I bunn her kommer det vann, og renner da ned til gulvet, via et rør, og det er sluk på gulvet, så dette er vel som det skal være.

 

Men, jeg skjønner ikke hvor vannet kommer fra. Ikke noe vann langs rørene, ei heller ved koblingene. Har tørket opp for et par dager siden, igår var det ikke noe der, i dag var det vann der. Ikke mye, men nok til at jeg må finne ut av det. 

 

Tenkte kanskje at det var noe bak skapet, men der er det helt tørt og fint. 

 

Noen som har tips? Dette er på et vaskerom nede, der det er tørt, varmt og fint (bruker hele nedre etasje, dvs varmekabler etc, så det er ikke noe fukt der) Når jeg trykker i plata i bakkant, så kommer det litt vann nede, derfor lurte jeg på om det kunne være noe fra baksiden. Veggen bak går inn til stua i hybelen.

A41236EB-D07D-4602-BD3C-F2B19556F25B.jpeg

962CB858-13AF-43D1-9F45-D0E78B654361.jpeg

397E715C-736B-480B-9A2F-876510DFDBE6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bamse_bra skrev:

Kondens når du tapper kaldtvann ?

 

Tenkte også på det, men kjente ikke noe vann/kondens på rør/koblinger i dag..... 

 

Tenkte jeg skulle prøve å stå nede og titte, mens noen oppe prøver alle kranene:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk for gjedde i rottefellene på hybelen.

Kan du ha vannlekk fra gråvannsiden?

 

Har holdt på selv i 2 dager ute med Oslo vann og avløp,lyttere,sniffere,rørleggere,gravemaskin og annet mannskap med manuelt utstyr

for å finne lekkasjen OVA påstod jeg hadde. Nærmet oss sekssifret beløp og svett eier. Vel meteren med tele.

Og forsikringen ville ikke dekke mye pga kobberrør fra midten av søttitallet en gang.

Etter at to store hull var laget i gata og innkjørselen vår fant de ut at det var naboens rør. (svett smiley her).

 

Håper ditt er enklere å finne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok ikke bakfra, Leca muren ser ut til å være tørr, tror på kondens - greier du å vikle litt papir mellom rør og rørirør røret? Kan gi deg indikasjon på hvilket rør som er synderen. 

Har du en toalett som sildrer eller en annen plass det brukes mye kaldt vann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge rørleggerkompis, så hadde han ikke tro på kondens. Dette siden du hadde hatt vann ut på gulvet gjennom avløpet, da det skal litt til for å få til det. Stalltipset hans var koblingene i selve skapet først og fremst, dernest som pickup sier, prøv med papir i mellom rørene om mulig, for å avdekke hvilket rør. Da skulle du (hvis det var brukt en rørlegger med respekt for faget), kunne lese av hvilken kurs lekkasjen kommer fra. Da mente han at det var kobling på motsatt ende som var synderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av det:) Takk for alle tips.

 

Det lekker fra blindpluggen på den øverste røret, det er varmtvannet. Det lekker ikke konstant.... så at det kom dråper derfra i sted når jeg kom hjem, tørket over det, så kommer det ikke mer på en stund:blink: skulle tro at det skulle ha vært konstant??? Har uansett prøvd å stramme litt, fikk tips av rørleggeren jeg bruker. Litt usikker om det hjelper, da den var rimelig stram.... ellers blir det ny blindplugg og pakning. 

 

Hadde heller ikke tro på at det kom noe bakfra, men for min egen sinntillstand, så måtte jeg sjekkeblush 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...