Gå til innhold

Hvordan aktivisere/ installere Bluetooth, telefon og Dab i D4?


Richard B

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2010 D4 som er importert i 2012. Denne har ikke aktivisert Bluetooth, telefon eller Dab. Er det noen mulighet for å aktivisere eller installerer disse funksjonene på det eksisterende anlegget i bilen? Tenker først og fremst på Bluetooth og telefon.

Er det eventuelt mulig om jeg skaffer brukt original audioanlegg fra en D4 delebil å sette dette inn og alle funksjoner ivaretatt? Hva må eventuelt skiftes?

Audio.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv installert DAB. Enheten som skal til må kobles til, samt aktiveres i programvaren ... voila .. DAB

Regner med det er samme greia med Bluetooth/tlf, men kjenner ikke detaljene der.
Men uansett; du må ikke forvente å få streaming av musikk via Bluetooth, tror ikke det kom før facelift med nytt system i 2012-2013

 

Endret av ewikran
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluetooth-modulen står i det optiske nettverket i bilen (MOST-net) og må stå på rett plass i nettverket i forhold til de øvrige modulene som er i nettet. Tekkefølgen finner du her:

http://www.disco3.co.uk/gallery/albums/userpics/14951/module communication network.pdf

Som viser forskjellige oppsett avhengig av hvilke moduler du har fra før/i nettet.

Hvor den fysisk er plassert er jeg usikker på, men mulig den er bak dekslene i bagasjerommet under høyre sidevindu. Der står i alle fall DAB-modulen.
Du trenger en/to optiske kabler for å koble deg inn i nettverket samt strøm til modulen.

Programmering må gjøres med dertil egnet verktøy, har selv brukt IIDTool

 

Hvis du søker i forumet på disco3.co.uk tror jeg du finner oppskriften. Flere der som oppgraderer bilene med nytt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mo bridge har blue tooth modul og dab radio som skal gå rett i most nettverket .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...