AKE Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Det har rett å slett rusta hull i bånnpanna på defender`n, 2009 2,4 tdic, men er ikke kar om å finne en ny. Noen som har noen tips eller råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Sveis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 John Craddock har - https://www.johncraddockltd.co.uk/land-rover-defender/defender-90-and-110/parts/engine/lr007598-engine-sump-pan-2-4-tdci-puma.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AKE Skrevet 6. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2018 Supert, er på vei til Norge nå. Måtte jo bli lagt merke til på eu-kontrollen.. Sveise går nok, men da jeg er særdeles dårlig med sveiseapperatet, så hadde det blitt dyrere enn å bestille bunnpanna fra England.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Rustet hull ? Er det mulig ? Motoren er jo bygget for å smøre seg selv inn og utvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Tenkte det samme som Gaute. Kan den ha fått seg en smell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OJG Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Eller brukt opp igjen gammel bunnplugg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 1 time siden, OJG skrev: Eller brukt opp igjen gammel bunnplugg? Er det engangsplugg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Jepp. På Puma skal bunnpluggen skiftes HVER gang det skiftes olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Er de utslitte når de skrues ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OJG Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 8 timer siden, lafterolf skrev: Er de utslitte når de skrues ut? Sitter en o-ring i bunnpluggen, som ikke tetter når den brukes for annen gang. Hadde faktisk oljelekkasje på bunnpanne på egen bil når jeg kjøpte den av merkeforhandler. Viste seg å være gjenbruk av gammel plugg. Byttet denne til ny ( 75-100 kr) og ny olje. Problem løst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Produsert for å sikre delesalg. Burde være unødvendig i en bil som har levetid lengre enn de fleste andre kjøretøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Må ha noen triks for å få solgt flere motorer og biler innen rimelig tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Må da være mulig å bytte den o-ringen? Evt bruke en normal plugg med flens og koppering/pakningsring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OJG Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Her er bilde på bunnpluggen. Sitter en limt o-ring i forsenkningen under kragen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Skulle gjerne hatt bilder av rusthull, kan det postes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laloba Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Dårlig konstruksjon .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Hva er sammenhengen mellom bunnpluggen og rusten? Bilder hadde vert interessant. Forøverig har jeg brukt bunnpluggen omigjen på min uten problemer ved et eller flere tilfeller. Men jeg skifter olje oftere en boka tilsier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Litt olje på ringen før montering hjelper ofte på gjenbruket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Jepp . Er o ringen hel og man smører den og det ikke ikke lekker etterpå er jo alt greit ☺ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AKE Skrevet 7. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2018 Har ikke noe bilder dessverre, men trodde først at det var bunnpluggen som var problemet sjøl. Så bytta faktisk den med en ny, tror den kosta ca 30 kr på mekonomen, men det hjalp ikke. Jegg vil si 10-15 cm bak bunnpluggen var det ett ett felt som hadde ett ganske kraftig rustangrep, hadde en overraskende tett motor før dette, så jeg har egentlig bare oversett det og etterfylt olje når det har trengtes. Kan godt være at den har fått seg en smell i tillegg, men det var ett ganske oppspist område på bånnpanna. Satte den på eu kontroll her om dagen og det var de som sa dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 5 timer siden, Laloba skrev: Dårlig konstruksjon .... Det kan sies at det ikke er tenkt gjenbruk. Men konstruksjon er god. Har brukt ny plugg hver gang. 170 000 km og ingen problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Regner med at din 09 modell har ny type bunnpanne. 07 blant annet ble hentet inn på recall fordi ved offroadkjøring og mye ratt/flex ble det kontakt med bunnpanne. Derav ny konstruksjon av bunnpanne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Greit å få avdekket dette på EU da. Og ikke i huttaheita med motoren fri for olje ☺ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AKE Skrevet 7. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2018 Lekkasjen kom fra der det er prøvd tegnet på bildet. Veldig greit å få det fikset, delenummeret er Lr007598 usikker på det er endret noe fra 07. Blir nye dekk, de gamle hadde rulla ca 100.000, ny bånnbanne, nye kryss i mellomakslingen og bremseskiver bak. Kunne vært værre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.