Gå til innhold

Bånnpanne til 2009 2,4 Tdic


AKE

Anbefalte innlegg

Supert, er på vei til Norge nå. Måtte jo bli lagt merke til på eu-kontrollen.. Sveise går nok, men da jeg er særdeles dårlig med sveiseapperatet, så hadde det blitt dyrere enn å bestille bunnpanna fra England..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, lafterolf skrev:

Er de utslitte når de skrues ut?

Sitter en o-ring i bunnpluggen, som ikke tetter når den brukes for annen gang. Hadde faktisk oljelekkasje på bunnpanne på egen bil når jeg kjøpte den av merkeforhandler. Viste seg å være gjenbruk av gammel plugg. Byttet denne til ny ( 75-100 kr) og ny olje. Problem løst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sammenhengen mellom bunnpluggen og rusten?  Bilder hadde vert interessant. 

 

Forøverig har jeg brukt bunnpluggen omigjen på min uten problemer ved et eller flere tilfeller. Men jeg skifter olje oftere en boka tilsier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe bilder dessverre, men trodde først at det var bunnpluggen som var problemet sjøl. Så bytta faktisk den med en ny, tror den kosta ca 30 kr på mekonomen, men det hjalp ikke. Jegg vil si 10-15 cm bak bunnpluggen var det ett ett felt som hadde ett ganske kraftig rustangrep, hadde en overraskende tett motor før dette, så jeg har egentlig bare oversett det og etterfylt olje når det har trengtes. Kan godt være at den har fått seg en smell i tillegg, men det var ett ganske oppspist område på bånnpanna. Satte den på eu kontroll her om dagen og det var de som sa dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkasjen kom fra der det er prøvd tegnet på bildet. image.png

Veldig greit å få det fikset, delenummeret er Lr007598 usikker på det er endret noe fra 07.

 

Blir nye dekk, de gamle hadde rulla ca 100.000, ny bånnbanne, nye kryss i mellomakslingen og bremseskiver bak. Kunne vært værre..

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...