Gå til innhold
LRforum

Webasto control unit


Camorten

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på hvilke forum jeg skulle legge denne under, men prøver her:

 

På far sin D2 TD5 får vi ikke webastoen til å gå. Har byttet brennkammer og kjørt diagnose. 

Når jeg tvangskjører fra diagnoseverktøyet får jeg den til å starte, men den stopper etter ei stund og det velter ut eksos. Feilmeldingen er noe sånt som at flammevakten ikke fungerer. Jeg får målt motstand i denne med verktøyet, men bare etter at jeg har tvangskjørt gløding.

 

Fyksen sier at da må control unit byttes. Noen som har erfaring med disse uorginale kontrollkortene? Evt har en original liggende?

 

Carl Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da tok vi en sjanse og kjøpte en av disse: https://www.ebay.com/itm/Aftermarket-controller-for-Webasto-Thermo-Top-UNIVERSAL-DIESEL/162794113604?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

Satte den inn i går, og webasto startet fint opp etterpå. Blir spennende å se hvordan det fungerer i det lange løp, og i skikkelig kulde (her var det -22 i dag tidlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...
På 1.3.2018 den 12.39, Camorten skrev:

Satte den inn i går, og webasto startet fint opp etterpå. Blir spennende å se hvordan det fungerer i det lange løp, og i skikkelig kulde (her var det -22 i dag tidlig)

Har du tegniger/info som kan hjelpe meg å finne ut om dette kan settes inn på min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og beklager sent svar. 

Hvis det er termo TOP c du har så skal den passe, men jeg garanterer ingenting. Vet bare at den fungerte i vår termo TOP C på D2. Rimelig greit å montere. Vet ikke hva som feiler din, men brennkammer er også en vanlig feil, kanskje oftere enn styringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...