Jump to content
LRforum
Camorten

Webasto control unit

Recommended Posts

Var litt usikker på hvilke forum jeg skulle legge denne under, men prøver her:

På far sin D2 TD5 får vi ikke webastoen til å gå. Har byttet brennkammer og kjørt diagnose. 

Når jeg tvangskjører fra diagnoseverktøyet får jeg den til å starte, men den stopper etter ei stund og det velter ut eksos. Feilmeldingen er noe sånt som at flammevakten ikke fungerer. Jeg får målt motstand i denne med verktøyet, men bare etter at jeg har tvangskjørt gløding.

Fyksen sier at da må control unit byttes. Noen som har erfaring med disse uorginale kontrollkortene? Evt har en original liggende?

Carl Morten

Da tok vi en sjanse og kjøpte en av disse: https://www.ebay.com/itm/Aftermarket-controller-for-Webasto-Thermo-Top-UNIVERSAL-DIESEL/162794113604?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

Satte den inn i går, og webasto startet fint opp etterpå. Blir spennende å se hvordan det fungerer i det lange løp, og i skikkelig kulde (her var det -22 i dag tidlig)

Jeg bruker en som heter Orbasto. Den kjører diagnose via bluetooth på telefonen og lar deg stille inn temperatur og diverse hvordan den skal jobbe.

Kan kjøres fra telefonen eller via en bryter bare.

Mener de beholder den funksjonen med å kommunisere med HEVAC modul, trodde min kontroller var gåen her sent i høst og var rundt om for å lese meg opp.

Tenkte jeg kunne trekke frem denne igjen i disse webasto tider. Fungerer fortsatt helt fin uten en eneste feil så langt! 

På 1.3.2018 den 12.39, Camorten skrev:

Satte den inn i går, og webasto startet fint opp etterpå. Blir spennende å se hvordan det fungerer i det lange løp, og i skikkelig kulde (her var det -22 i dag tidlig)

Har du tegniger/info som kan hjelpe meg å finne ut om dette kan settes inn på min?

Hei og beklager sent svar. 

Hvis det er termo TOP c du har så skal den passe, men jeg garanterer ingenting. Vet bare at den fungerte i vår termo TOP C på D2. Rimelig greit å montere. Vet ikke hva som feiler din, men brennkammer er også en vanlig feil, kanskje oftere enn styringen.