Frode Haaland Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 (endret) Nå går Edward som delebil/for karosseribytte, grunnet råtten torpedovegg med sprekt frontrute som resultat. ca.340.000km på telleverket. Automatkasse og transferkasse blei satt inn nyoverhalt i 2009 på ca.180.000km. eller noe slikt. Begge disse er i god stand, men det er vel på tida å kjøre en flushing før den settes i vanlig drift igjen. Spansk/forsterka topp. Turbotrykkslurendreierboks (p.t. tilbakejustert/ujustert for å se om det var det som ga røyk under tomgang; det var det ikke, men forreste kjølevifte står i sju stein enda ei gang...) Er antakelig en god kandidat for karosseribytte, siden alt drivverk og det som henger fast rundt ramme/akslinger er i god forfatning. Satt opp med senterdiffsperre på D1-sjalter. 1 år gammel styresnekke Største Allisport Intercooler. Siliconslanger til IC/innsug Fjerna EGR. Satt opp med EGT-sensor med alarm. 10 hjul: Vinterdekk: 245/75-16 plenty mønster, fremdeles myke, men blir etter hvert spørsmål på alder Sommerdekk: 265/75-16 har gått siste sesong, men har plenty mønster Sommer- og vinterreservehjul 2" fjærløft framme/forlenga HD dempere. Nanocomløfta + fjørspacere bak. +6" goodridge bremseslanger Nyere dobbeltaksla propellaksling framme, nyere 200tdi propellaksling bak (i.e. UJ-ledd i begge ender) Cranked front radius arms Polybushes rundt baut. 9000lbs vinsj med trådløs + tråd-fjernstyring; satt opp med vinsjetau, ikke stål. stål vinsjlfanger framme med to swiveling recoveryeyes. Steering guard (ny H2017) Treesliders HD styrestag. Trackrod protector Tankguard Diffguard framme og bak Løftet reservehjulsfeste, tar vel antakelig 33" eller kanskje 34" P.t. satt opp som 5 seter, bakerste seterad fins i kjelleren. Alle hjullager bytta siste to årene. Bakre diff tatt ut og kontrollert i fjor - god stand/lite slakk. Lekker ingenting lengre! Nye bremserør bak. Nyere bremser 300tdi viskere Nyere frontlykter. Alle lykter henger nå fast...dog henger bakre høyre i fangeren fast med tape... Satt opp med oransje concealed varsellys rund baut. Gult skinninteriør. Gittervegg til lasterom. Sunn webasto, men siden termostaten framme ikke virker, er det satt opp bryter i motorrommet som jeg slår på når det blir høstkaldt, og slår av når det blir vårvarmt. Radiator, kjøleslanger til automaten, vannpumpe, alternator, wastegate modulator, MAF, WXYZ-switch, belger, kompressor, caliper, liftpumpe, osv er bytta gjennom årene. Også EAT er bytta forresten. Nesten ferdigmontert aftermarket CD-spiller. Firkantfeste for henger bak. 3500kg hengervekt. Firkant recoveryfeste. Kjente problem: Nevnte torpedovegg (gir laust panser og sprekk tvers over frontruta + water ingress) Kjølelekkasje fra slangen ut fra vannpumpa (var iallefall der det hang en dråpe rødt), har ikke funnet andre steder. Egentlig er alt av slanger bytta i motorrommet, så hvorfor denne skulle lekke skjønner jeg ikke. Tenningslåsen slitt (derfor satt opp med startknapp, siden det er den del av bryteren som ikke virker) Startknapp har litt dårlig kontakt (bytt til en fra ikke-Biltema) Dørlås furiedør virker ikke på fjernkontroll (må bruke dørhåndtaket på innsida) Sunn ramme, men blei ikke sauefettet/oljebehandlet i fjor da jeg regna med det kom til å gå denne veien... Har nok vært terrengkjørt, men det er noen måneder siden... Skulle hatt PKK i januar, dvs har skilt ut februar. Endret 5. februar 2018 av Frode Haaland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 5. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 58 minutter siden, Frode Haaland skrev: Nyere dobbeltaksla propellaksling framme, nyere 200tdi propellaksling bak (i.e. UJ-ledd i begge ender) Cranked front radius arms 9000lbs vinsj med trådløs + tråd-fjernstyring; satt opp med vinsjetau, ikke stål. stål vinsjlfanger framme med to swiveling recoveryeyes. Steering guard (ny H2017) Treesliders HD styrestag. Trackrod protector Tankguard Diffguard framme og bak Firkantfeste for henger bak. 3500kg hengervekt. Firkant recoveryfeste. Hvis du skal dele opp bilen er jeg veldig interessert i delene som står over. Kethil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 5. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2018 (endret) Du må gjerne dele den opp sjøl! Var akkurat inni Digipost, der det lå beskjed om at bilen måtte ha EU-kontroll innen 31.mars, det gir litt tid for å plukke av deler. Endret 5. februar 2018 av Frode Haaland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hahaug Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Hva koster denne da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 5. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2018 Gi bud! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Trist at Edward ikke skal være med på flere turer, kommer til å savne å kjøre bak dere. Dagen herligste er denne da: Har nok vært terrengkjørt, men det er noen måneder siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 (endret) Solgt! Dukker nok opp igjen på treff med ny sjåfør! Endret 14. februar 2018 av Frode Haaland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Da er det bare å vente på at gammel sjåfør dykker opp med ny doning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 (endret) Så bra! Den fortjener flere turer som denne... og ja, den kom opp Endret 15. februar 2018 av motom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.