Gå til innhold

Ettermarkedsfelg


Anbefalte innlegg

2A889B18-9C5F-4642-AA29-52B55966AF5F.jpegPå Landrover har jeg alltid likt originale felger best. Driver nå og bestiller en Jaguar elbil, men liker ikke 18" vinterfelgen til 25 lapper, og 20" felgen koster 35.000! 

 

Har noen et generelt og ikke merke-spesifikt krasj-kurs på ettermarkedsfelger/hjulpakker? Hva er no-go og hva er anbefalt? Kunne evt kjøre original 20" sommerfelg og bytte til vinterdekk på denne, finne en heftig 22" til neste sommer. Men det må se bra ut, føles litt eksklusivt og riktig ut til en sånn bil. Er svak for diamond-cut og helt svarte felger. Bildet over viser delvis maskert produksjonsbil med 22" (hvis oppgradering fra original 20" sommerhjul koster 20 tusen). 

 

Edit: denne burde kanskje vært i «åpen post», så moderator må gjerne flytte den. 

Endret av Truls Vikin
Endre til åpen post
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null og niks peil på ettermarkedsfelger så du får sette deg inn i innpress felgbredde og boltsirkel selv....... 

 

......men; kjøp de felgene du synes tar seg best ut på bilen. Jeg skjønner at det dreier seg om kroner og øre, men når du kjøper en bil sikkert godt "nord" av halvmillionen så ta deg råd til dette. Synes at originalfelger tar seg best ut, og som regel er penest designmessig. Hadde en Peugeot med dengang fete 18" felger sommer og 17" sorte vinterfelger. Begge settene tok seg bra ut på bilen og når jeg la om til vinterdekk så skiftet bilen "look". På den bilen jeg har nå har jeg noen stygge 16" felger og jeg har lovet meg selv dyrt og hellig at jeg ikke skal kompromisse mer på dekk og felg. Det gjør SÅ mye med en bil. 

 

Martin

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok gå for noe jeg liker ja. Bilen er dyr nok, omtrent det samme som en Discovery Sport HSE TD4 aut: I-Pace SE er rimeligste ved lansering og bedre utstyrt, 400 HK og 90 kWh batteri. 

 

Liker ikke denne som de leverer med bilen til 25.000, så tenkte like gjerne å gå for noe annet. Derav ønsket om alternativer. Men kan hende den vokser på meg. 

06E377E0-036A-4A1B-B737-A819B22DF6E3.jpeg

Ellers kan jeg få denne til 10.000 mer. Bedre design, men kunne bruke de pengene på head-up display eller skiboks. 

F095DA6E-D253-4FC7-A9B6-CEF85B9C0DBB.jpeg

ender nok opp med siste originalfelg tenker jeg. 

Endret av Truls Vikin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med Jaguar men Teslaer som min "sykehusforbyttede" sønn jobber med er pirkete på dekk og felg.

Felger med litt for mye svikt ved påkjenninger subber fort i bremsecalipere.

Rimelige dekk blir svært fort skjevslitt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, gautes skrev:

"sykehusforbyttede"

Er det noe du prøver å si, Gaute?

 

80" blir i stallen, NLRK-kontingenten ble betalt i dag og hadde I-Pace kommet med riktig navn og stil hadde det selvfølgelig heller blitt det (i-Rover, i-Voque eller liknende). 

Det ble ihvertfall konsernsøster og heldigvis ikke Toyota som frafalne i familien har startet uforståelig misjonsarbeid for...

 

...om jeg tror jeg kommer til å savne EGR-ventiler, sa du?

 

Ellers takker jeg for innspill om rimelige dekk og felger - ikke bare saltbestandighet på lakken som skal vurderes. 

Endret av Truls Vikin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe de nederste, ser sikkert bra ut. Litt av utfordringen med bildesign i dag er jo at du må "ha" ganske så stor dekkdimensjon for at du skal fylle hjulhusene helt. Var ikke så lenge siden 17 og 18 tom var gromme saker. 

 

Lykke til med bil. 

 

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født og oppvokst i baksetet på en LR og så begynne å skru el.bil....;)

Blir mobbet for fossilbiler og tar igjen.

Jeg mumler om arveløs sønn og han svarer med begravelsesbil med EL-skilt.:o

Mulig dosen med engelsk ble for massiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte arrangementer bør en kanskje planlegge selv?

http://www.co-operativefuneralcare.co.uk/arranging-a-funeral/organising-the-day/hearses/land-rover-hearse/

 

Om felger vet jeg ikke mye, de er til å a ha dekk på og dekk skal være høye så en lipper kjenne hver hump oh hull i "asfalten". 

Alle er vi gorskjellige. Heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...