Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Kvaliteten på gummien har endel å si.

Ambulansen hadde dekk fra ca 60 med friske sprekker inn til corden.

1050 x 16 i riktig mønster lå på over ti laken stykk fra India i slutten av -70 tallet.

Vi fikk tak i 4 brukte fra en radarstasjon , 48 modell .

Lagret i fjell allerede rundt midten av 50-tallet.

Sjekket dem nøye ut hos Olrich på Majorstua.

De var greie og ble brukt fram til -93.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns dette med at hjul er ubrukbare bare de er pasert 4,5 år bare tull mener jeg har ubrukte dekk som er 12 år funker som bare det men må lagres i mørke har også fådt harde gammle hjul myke igjen ved å stime de med varmtvann mykheta holder lenge ved varmebehandling sikkert mange som er uenige men det fårså være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle dekk, selv om de er lagret mørkt og er uten sprekker, kan raskt sprekke, til og med revne, når de blir tatt i bruk.

Jeg har flere ganger opplevd dette selv.

Corden, som er stålarmeringen inni dekket, vil veldig ofte ruste, og når dekket kommer i bevegelse kan den brytes av.

 

Forsvaret hadde strenge krav til holdbarhet, og dekk produsert etter millitære krav kan holde lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:har 37 tommere på spissnasan min som kommer fra Andøya us lager 16,5 tommere prod for hummer kjempe hjul slipper du ut all luft kan du kjøre i 40 km så langt du vil ,det kan en vel kalle spesbygde hjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, svalbard skrev:

:rolleyes:har 37 tommere på spissnasan min som kommer fra Andøya us lager 16,5 tommere prod for hummer kjempe hjul slipper du ut all luft kan du kjøre i 40 km så langt du vil ,det kan en vel kalle spesbygde hjul

Har samme dekk selv. Steinhard gummi. Diagonaldekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lafterolf skrev:

 

Forsvaret hadde strenge krav til holdbarhet, og dekk produsert etter millitære krav kan holde lenge.

Disse Michelin dekkene er mye brukt på militære kjøretøyer,  kanskje nå mest på Iveco'er brukt litt lengere sør.  Har brukt XZL utgaven en kort stund, men brukte XML i over ti år innen jeg solgte de videre til ny eier som fortsetter å skryte av de.  Hvis de nye dekkene varer i over ti år så er de verd pengene, og hvis de ikke gjør det så blir jeg overrasket.  Regner med att det blir mindre enn 50.000 km og mindre enn 90 kmt maks da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt Land Rover så lenge, kan noen fortelle meg, er de populære disse orginale 5.5" felgene?

Burde jeg spare på orginalfelgene?

 

Vurderer å kjøpe noen litt bredere stålfelger sammen med nye All Terrain dekk. 

 

Isåfall blir 5 stk felger og 12 år gamle Michelin dekk tilgjengelig ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør som meg jeg har fådt breddet org stål felger til ønsket bredde syns det er steintøft 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...