Gå til innhold

72 RR, Masai red. Prosjekt


Liam

Anbefalte innlegg

Ta ut fordeleren og kjør oljepumpa med en drill til du får olje, jeg brukte en kopp som gikk over med en tyggis inni for å få tak<_<

Olje i forgasseren fyll på, det overflødige forsvinner, men til kanten nedi der,, du skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll i en liten skvett på forgasserrøret og stikk stempelet nedi.

Når stempelet går litt tregt i oljen før du skrur fast er det bra.

Ikke alle oljer er bra for membranen. Bruk forgasserolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tette kanaler pga koks,toppakningsfeil,feilmonterte vippearmsaksler.

Sikkert flere kilder også.

Har aldri montert innsug ,deksel og toppdeksler før jeg har kjørt opp trykket og sett at alt er ok

etter større inngrep som toppakningsskift, kamsjau, osv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaselin blir gjerne brukt i overnevnte  henseende for å lage en midlertidig tetning, med ett middel ( vaselin ) som da ikke skader oljen. Poenget er å unngå at pumpen kaviterer. 

 

Dog med tenke på hvordan den motoren så ut inne i, så ville jeg nå satt inn ny pumpe først. 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tappet motoren for syntetisk olje og erstattet med mineral, og nå purrer katten med godt oljetrykk. 

 

Vi håper å finne en mer egnet pinne for å holde panseret oppe. 

IMG_20180305_161241.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på et helt, originalt trekk med stoff og vinyl sydd sammen?

I så fall finnes det å få kjøpt et sted fra UK - jeg skal sikkert klare å finne igjen adressen.

 

Om det er løs vinyl som matcher i fargen, og et løst stoff som ligger tett opp mot det originale er det hakket verre.

 

Jeg har et originalt trekk liggende hos salmaker. Og skal ut dit en av de nærmeste dagene. Jeg kan forhøre meg ifht. om han kan skaffe vinyl.

Endret av Yann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger også en møbelsnekker / salmaker på Sand ( Jessheim ) som jeg har inntrykk av er flink. Han kan nok lage dette akkurat som du ønsker.

Det er ikke så langt fra Årnes..

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En liten oppdatering er på sin plass.

 

Stoff til interiør er kjøpt inn fra Nevotex, og vi endte med et ullstoff og kunstskinn som lignet. 

Viste seg at jeg hadde en veldig flink pensjonert møbeltapetserer 5 minutter oppi gata, og alt skal være klart om et par uker. 

Bilen er så og si klar, og mangler kun gummilister og diverse småting. 

 

Eneste som bekymrer meg litt er en tikkelyd fra ventil eller vippearm på den ene siden. Tror det er tette kanaler som hindrer oljen. Det blir bedre for hver gang, og når motoren er varm, men jeg tror likevel det ikke blir helt stille. Har dere noen tips? Finnes det et lurium jeg kan hele på oljen som vil løsne koksen? Eller er det best å kjøpe en komplett vippearm-assembly for 1000 kr? 

Jeg opplever også en del damp/ kondens ut av eksosen. Er det vanlig ved kald motor med rustfritt eksosanlegg? Det blir absolutt bedre etter 5 minutter gange, men en ganske hvit eksos vedvarer. 

Tips mottas med glede. 

IMG_20180327_160028.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Liam,

Jeg har kanskje lykteglass.  Skal sjekke til uken.

Min -72/71 har nummer 810, hva er ditt?

Når di skifter trekk på setene dine, kan jeg overta det gamle, løse trekket..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Lenge siden sist. 

Bilen ble godkjent i 2018, men er par småting gjenstår før den er komplett. Venstre feste til øvre bakluke er veldig slitt, og skruen knakk når vi forsøkte å demontere. Utrolig kinkig jobb, men noe som må gjøres i vår. 

Vi savner fortsatt hjørnene på støtfangeren bak, så rop gjerne ut om dere har noe liggende. 

En firehjulskontroll er også på toppen av lista. 

Vi har masse deler til overs og vil legge de ut her etterhvert. 

 

God påske

 

Liam

IMG_20180516_211258.jpg

Nye hjullager og de her gjorde susen. 

IMG_20180919_131634.jpg

IMG_20180919_131229.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi hadde en fantastisk tur over fjellet Oslo-Kragerø-Etne-Haugesund under himmelspretthelgen. 

Første langturen vi har kjørt med denne, og det var slettes ikke umulig. Uten noen form for isolasjon i gulvet regnet vi med mye lyd, men det gikk overraskende greit. 

Mvh Liam

received_334650530550349.jpeg

received_342582449765742.jpeg

IMG_20190529_174855_413.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...