EvenW Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Hei, Lenge siden postet, av forskjellige grunner, en av dem at Disco`n bare går og går :-) rundet 220` for ikke lenge siden Men den har begynt å sige ned når står en dag eller to. Lest og sjekket litt rundt, og trenger hjelp/innspill på: 1. Når starter opp, hever den seg raskt, og kompressor jobber uten problem, stopper etter et par minutter 2. Den senker seg jevnt på alle hjørner, og blir liggende helt nede, etter ca 2 dager 3. I går kveld ca kl 20.00, hevet jeg den til offroad, trakk ut sikring for luftfjærer i motorrom,sjekket nå, og ikke senket seg noe nå kl 11.00 - startet den opp, satt den i standard høyde, og ut med sikring igjen, sjekke om det kan ha noe med høydeposisjon å gjøre, ikveld -eller er det sånn at hvis ikke senket seg med sikring ute er belgene tette, uavhengig av høydeposisjon? 4. Sprayet såpevann på lufttank, og lyttet etter lekkasje. Så eller hørte ikke noe. 5. Hvis ikke belger eller lufttank, hva er mest sannsynlig årsak da? Feilsøke tips? Alle innspill mottas med takk :-) Endret 31. januar 2018 av EvenW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Ventilblokker. Og når den slipper ut noe på en side, justerer bilen seg automatisk selv om den er låst med jevne mellomrom i flere timer. Kulene i lufttørkeren går over til støv med årene og slipper i gjennom kompressor og ut i luftrørene. Det gjør at o-ringene i ventilblokkene kan bli utette. Bytt tørker, rengjør ventilblokker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvenW Skrevet 31. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Takk for tips :-) Kan man med diagnose utstyr får bekreftet lekkasje i ventilblokker? Forstår det som det da er en intern lekkasje, dvs høres/synes ikke på utside? Grei jobb og rengjøre ventilblokker? Hvor sitter lufttørker? Endret 31. januar 2018 av EvenW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Lufttørka sitter på kompressoren. Denne er plasser sånn ca under bakdøra på førersiden av bilen, bak lufttanken. Du må fjerne et plastdeksel for å komme til. Selve tørka er den "plastpokalen" som sitter på kompressoren med to tynne slanger inn i. Ta ut slangene, løsne en skrue som holder tørka på plass. Vri og trekk av tørke. Ventilblokkene tror jeg kan nås fra skjermene på høyre side, men det kan helt sikkert noen voksne her inne gi bedre beskrivelse av. Har ikke plukket på disse selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Ventilblokkene sitter vel forran høyre framhjul. Tror du kommer til ved å fjerne innerskjermen. Og framfor venstre luftbelg bak. Søk på youtube så finner du flere filmer om demontering og rengjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Ble forbikjørt underveis i skrivingen her. Men altså: Jeg skiftet ventilblokk fremme på min. Gjorde tilsvarende feilsøking som deg og fant ut at den senket seg jevnt fremme (altså ikke tilsvarende symptomer som hos deg). Ny blokk kostet ca 2000 hos EWS og ble byttet på under en time. Av med høyre fremhjul, løsne innerskjerm og der satt den. Største utfordring var vel litt plunder med luftslangene. Jeg synes egentlig at det er litt rart at den ikke detter ned noe sted uten sikring. Du bør kanskje la den stå enda lenger. Og kanskje også måle med tommestokk i alle hjulbuer så du ser at den faktisk ikke siger noe. Som du ser ut til å vite så vil jo elektronikken ta med seg resten av bilenned hvis et av hjørnene siger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvenW Skrevet 31. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Takk for alle innspill. Ang høyde målte jeg alle hjul opp til hjulbuer, igår og idag tidlig. På mm likt. At ikke siger når sikring er ute har jeg forstått som st belger derved er tette. Ser på lufttørker en dag det er litt behageligere i carport...hatt ut kompressor for skifte av gummi oppheng etc for lenge siden, men visste ikke at tørker satt der. Er hos techno classic for diagnose nå, så ser hva der blir, ellers høres det ut som ventilblokk foran er noe som bør skiftes. Endret 31. januar 2018 av EvenW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvenW Skrevet 31. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2018 Da er diagnose kjørt hos TC: Ingen feilmeldinger, visuelt sjekket «vanlige» lekkasje steder, ingenting. Kjørt opp og ned flere ganger, kompressor fungerer helt fint, og alt annet også.... Så da lar jeg den ballen ligge dø, og tar å skifter tørker og renser ventilblokk(er) når sola skinner inn i carporten:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Det er totalt 3 blokker: en som styrer foraksel, en som styrer bakaksel og en som fordelere til reservoar og forover/bakover (tror jeg). Den siste sitter foran kompressoren (tror jeg igjen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.