Gå til innhold

Levetid på reservehjul


BBernt

Anbefalte innlegg

I forsøket på å være litt i forkant av fremtidige hendelser, har tankene kretset rundt levetiden på reservehjulet. Det startet med tanken å benytte reservehjulet som det fjerde hjulet til sommerens dekkjøp. Mitt reservehjul er fra 04 og henger på bakdøra under et hjultrekk og ser tilsynelatende ut som nytt. Siden sommerdekk også er ferskvare, vil det kanskje være å be om trøbbel å la det inngå i bilens nye hjulpar. Hvis dette er konklusjonen, betyr det også at dekket ikke egner seg som reservehjul. 

Har 3 måneder å fundere påfør sola har fått tak her i nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle dekk kan plutselig sprekke. Selv om gummien ser bra ut kan corden være rustet inni dekket. 

Jeg ville ikke satset på dette dekket som hoveddekk.

 

Som reservehjul duger det fortsatt om formålet er å kjøre videre til nærmeste dekkforhandler, eller hjem, om det var målet.

 

Jeg har prøvd å ha fem like hjul og rullere på alle. Da slites reservehjulet likt og byttes samtidig med resten.

Problemet er å huske dette jevnlig for å få jevn slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...