Gå til innhold

Tuning/remapping av Discovery 3 med BAS


ruto

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som har erfaringer knyttet til tuning av Discovery 3? Har selv en 2008-modell med dieselpartikkelfilter og lurvete EGR-ventiler jeg vurderer å tune med BAS (Bell Auto Services) sitt tuningsystem, men er i tvil på om motoren og drivlinje får det vondt værre eller om dette er rene medisinen å regne? Er det evt. merkbar forskjell i ytelse og drag etter en tuning? Har lest endel om dette, og noen påstår at det ikke er rare forskjellen. Dette gjør meg usikker, og håper derfor noen kan dele sine erfaringer.

 

Siden vi er inne på det; går det an å blende EGR-ventilene på denne bilen, eller er det NO-GO mtp. partikkelfilter og overvåking på EGR-ventiler (les: Limp Me Home og motorlys)? Har lest at dersom en blender av EGR-ventilene, så kan en få problemer med å regenerere partikkelfilteret mtp. for lav temperatur i eksosen.

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Min 2008 har gått med dette en stund nå.. Ingen problemer. Jeg valgte dette når ene EGR ventilen begynte å krangle. Optituning sør i Bø som ordnet min en  Lørdags kveld jeg sto med campingvogn i Bø med bil som bare gikk i nød modus. Nå i ettertid har jeg også fysisk blendet egr ventilene, og tatt bort butterfly ventilen på samme måte man gjør på før 2007 modellene. 

Endret av disco3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...