Gå til innhold

Stillegående 35" dekk


Anbefalte innlegg

Taliban1 skal på langtur til våren, og jeg vurderer sette igjen de ikke ubetydelig store 35" dekkene hjemme, og sette på noe som ruller litt stillere.
Men - hva er det som triller stille og fint i så store dekkdimensjoner ? Jeg må antagelig ha andre felger også, da utvalget i 15" dekk er ganske begrenset. 

Tenkte vel egentlig Nokian Rotiiva, men de leveres ikke så store... Jeg ser at AT selv har 35/12.50 R15 Falken Wildtrack All Terrain  dekk, disse vet jeg er veldig populære på Island, men jeg vet ingenting om støynivået i de....

 

Andre forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel stort sett BF AT KO2 dekka det brukes rundt om i outlander miljøet nå.

Dekket er ikke best på alt men det er bra på det meste, selv om det garantert sliter i leire liksom.

Jeg har forøvrig bestilt disse dekka i 35» til 6x6en min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2018 den 19.04, Erik Iversen skrev:

BFG ATKO2 er like stille som gatedekk på p38. Men jeg har langtfra 35" da, selv om de er større enn originalt. Mulig noen med større dekk på Defender også har erfaringer.? :)

Vi har 285/75-16, på Dråget. Overraskende støysvake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjører BFG AT KO2 315/70 R17, dvs ca 35". Synes ikke de støyer noe særlig. Hadde også samme dekk i 33" på solgt Defender. Strålende dekk som jeg også kjører med om vinteren.

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører på Copper STT på Defenderen på sommern. STT pro skal vel være enda bedre og mer stillegående...tror jeg. Har dog bare 235/85-16. De rumler noe, men er ikke verre enn at jeg ikke gidder å sette på noen andre AT dekk jeg også har til den. 

På seriebil kjører jeg BFG MT km2. Vanskelig å si om disse lager mer lyd da seriebilen i seg selv lager LYD

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiluxen min er veldig støyisolert, og går ganske stille i seg selv. Det er dekkstøyen som er framtredende, og den jeg ønsker gjøre noe med.


Kjører MT pigget med lastebilpigg på vinteren, høres ut som om bilen har kjettinger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...